Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Glume, bancuri, poante, divertisment
Joi Oct 25, 2012 9:54 pm Scris de crisiada

» Grile pentru sesiunea asta
Mier Ian 25, 2012 5:01 pm Scris de androx1971

» subiecte avizier anul 2 sem 1 drept si admin publica specializarea drept craiova 2011=2012...are cineva grilele???
Sam Ian 21, 2012 4:55 pm Scris de belualina44

» Master MTMPTE
Lun Iun 13, 2011 10:09 am Scris de androx1971

» Licenta februarie 2011
Vin Ian 21, 2011 7:42 pm Scris de blue_mc

» Stiri din invatamant
Vin Ian 21, 2011 9:22 am Scris de dany_danutza

» ADMSPPM 2010-2011
Vin Ian 14, 2011 3:14 pm Scris de andreima

» practica de specialitate
Lun Ian 10, 2011 10:50 am Scris de narcizush

» cum sa trimit prob.rezolvate pt.laboratoare?
Joi Dec 09, 2010 12:38 pm Scris de sil_viuro

jocuri pentru tineri

Mier Oct 14, 2009 9:07 am Scris de urdu_sandel

Am creat acest site pentru toti fanii de jocuri online gratis. Aici gasiti tot ce va doriti. Accesati si nu veti regreta.
www.entertaining-game.com

Comentarii: 1

Cine este conectat?
In total sunt 5 utilizatori conectati: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 5 Vizitatori

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectati a fost de 283, Mar Feb 15, 2011 11:43 am
August 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar

Flux RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



D-Drept administrativ 1 2008-2009

In jos

D-Drept administrativ 1 2008-2009

Mesaj  crisiada la data de Lun Dec 29, 2008 9:15 pm

DREPT ADMINISTRATIV 1


Disciplină obligatorie; semestrul 3; 2 ore de curs / săptămână – învătământ de zi; 7 credite; examen.

I. CONTINUTUL TEMATIC AL DISCIPLINEI

• Importanta dreptului administrativ;
• Elementele constitutive ale dreptului administrativ. Izvoarele;
• Statul si unitătile teritorial administrative ca persoane juridice;
• Patrimoniul statului si patrimoniul unitătilor administrativ teritoriale;
• Serviciul public, functia publică si functionarul public;
• Formele de înfăptuire a administratiei publice;
• Controlul administrativ;
• Răspunderea juridică;
• Centralizare si descentralizare în administratia publică;
• Problemele integrării administratiei nationale în administratia europeană.

II. BIBLIOGRAFIE MINIMALĂ OBLIGATORIE

1. Emanuel Albu, Drept administrativ si stiinta administratiei. Partea I, Editura Fundatiei România de Mâine, Bucuresti, 2005.
2. Emanuel Albu, Drept administrativ si stiinta administratiei. Partea a II-a, Editura Fundatiei România de Mâine, Bucuresti, 2006.
3. Radu Stancu, Drept civil si administrativ, Editura Fundatiei România de Mâine, Bucuresti, 2003.
4. Ioan I. Gâf-Deac, Noi orizonturi juridice si globalizarea, Editura Infomin, Deva, 2001.

_________________
MASTER, PSIHOLOGIE
avatar
crisiada

Numarul mesajelor : 90
Varsta : 48
Localizare : BOTOSANI
Data de inscriere : 22/01/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

dr adm 1

Mesaj  bitzu la data de Lun Ian 12, 2009 10:08 pm

Drept administrativ


1 Administratia publicã se caracterizeaza prin aceea ca:
A. se identificã cu administratia de stat;
B. include si activitatea administratiei publice locale, a regiilor autonome,
precum si a altor institutii publice;
C. este strâns legatã de puterea executivã si se confundã cu aceasta;
1 B+C
2A
3B - corect

2 Sunt principii ale administraþiei publice
A. principiul legalitatii contractelor negociate cu beneficiarii serviciilor publice;
B. principiul ierarhiei autoritatilor si actelor administrativ-fiscale;
C. principiul transparentei decizionale;
1 A
2 B
3 C- corect

3 Principiul ierarhiei este expresia raporturilor stabilite între
A. organele administratiei publice centrale si organele administratiei publice locale;
B. Guvern si ministere, în cadrul unor raporturi de subordonare;
C. Guvern si autoritati ale administratiei publice, în cadrul unor raporturi de tutela administrativa.
1 B+C
2 B- corect
3 A+C

4 Nu sunt principii ale administratiei publice
1. principiul solidaritãtii sociale
2. principiul comunicativitãtii.
3. principiul concentrãrii activitãtii - corect

5 Relatia dintre mediul politic si sistemul administratiei publice se caracterizeazã prin urmãtoarele
A. mediul politic constituie o dimensiune esentiala a administratiei publice;
B. administratia publica este subordonata, din punct de vedere organizatoric si functional,
în principal, puterii legiuitoare si, subsecvent, puterii executive;
C. sistemul administratiei publice actioneaza pe baza si pentru executarea legilor
adoptate de Parlament si în care sunt încorporate valorile politice;
D. administratia publica este subordonata puterii executive, întrucât Guvernul exercita
conducerea si controlul întregului sistem al administratiei publice
1 A+B
2 B
3 A+C- corect

6 Relatia dintre mediul politic si sistemul administratiei publice se caracterizeazã prin urmãtoarele
A. între sistemul administratiei publice si partidele politice nu exista relatii speciale;
B. în statele cu sistem de guvernamânt bazate pe existenta unui singur partid politic, sistemul administratiei publice este subordonat structural si functional partidului politic respectiv;
C. în statele democratice, bazate pe regimuri politice cu mai multe partide, mediul politic
are relatii directe cu sistemul administratiei publice.
1 A
2 B- corect
3 C

6 Relatia dintre mediul politic si sistemul administratiei publice se caracterizeaza prin urmatoarele:
A. functiile de demnitate publica din ministere si cele de conducere a serviciilor publice deconcentrate din unitatile administrativ-teritoriale sunt ocupate de oameni politici sau de persoane agreate de partidul aflat la guvernare;
B. oamenii politici sunt cei care au competenta de a elabora proiecte de decizii pe care sistemul administratiei le ia pentru restructurarea puterii executive, cum ar fi, de exemplu, proiectele de legi sau de ordonante.
C. sistemul administratiei publice nu are competenta si capacitatea de a intra în relatii cu grupurile de presiune, ca elemente ale sistemului politic, cum sunt gruparile sociale sindicale, patronale, confesionale sau ale minoritatilor nationale.
1 A- corect
2 B
3 C

7 Relatia dintre stiinta administratiei si stiinta dreptului administrativ se caracterizeazã prin urmãtoarele aspecte
A. dreptul administrativ nu are un obiect de cercetare distinct fata de stiinta administratiei;
B. stiinta administratiei se preocupa la modul general si de dreptul aplicabil administratiei publice, folosind rezultatele obtinute de stiintele juridice;
C. între dreptul administrativ si stiinta administratiei exista o relatie similara celei existente între dreptul public si dreptul privat, între administratia publica si administratia privata.
1 A
2 B- corect
3 C

8 Principiul fundamental al administratiei publice este
A. principiul legalitatii;
B. principiul organizarii ierarhice;
C. principiul realizarii programului de Guvernare.
1 A- corect
2 B
3 C

9 Sunt izvoare directe ale dreptului administrativ
A. decretele prezidentiale;
B. ordinele emise de sefii serviciilor publice deconcentrate în unitatile administrative teritoriale;
C. doctrina si jurisprudenta.
1 A
2 B
3A+B+C- corect

10 Sunt izvoare ale dreptului administrativ
A. hotarârile, deciziile si dispozitiile adoptate si, respectiv, emise de catre autoritatile administratiei publice locale: consiliile judetene, consiliile locale, presedintii consiliilor judetene, primarii;
B. Constitutia;
C. contractele administrative.
1 A+B- corect
2 B+C
3 A+C

11 Raporturile de drept administrativ au in continutul lor
a) subiectele raportului;
b) obiectul raportului;
c) norma juridica.
1 A+B- corect
2 B+C
3 A+C
12 Raporturile de drept administrativ se stabilesc in urmatoarele domenii de activitate
A. numai în activitatea organelor administratiei publice;
B. în activitatea organelor administratiei publice si în domeniul de activitate al altor autoritati publice, cum sunt organele puterii legislative, organele autoritatii judecatoresti ori în domeniul de activitate al unor institutii publice sau de interes public.
C. numai în domeniul de activitate al institutii publice sau de interes public.
1 A
2 B- corect
3 C

13 Cea mai des întâlnitã categorie de raporturi juridice de drept administrative este
a) categoria raporturilor juridice de subordonare ierarhica;
b) categoria raporturilor juridice de participare si colaborare a organelor administratiei publice;
c) categoria raporturilor juridice de subordonare a particularilor fata de organelle administratiei publice.
1 A
2 B
3 C- corect

14 Performantþele organelor administratiei publice sunt în directã legãturã cu
A. calitatea oamenilor care formeaza personalul acestora;
B. competenta si atributiile specifice care le sunt conferite de lege si de actul normative subsecvent de organizare si functionare;
C. capitalul social initial, constituit din resursele materiale si financiare puse la dispozitie de catre stat.
1 A- corect
2 B
3 C

15 Resursele financiare extrabugetare ale organelor administraþiei publice pot proveni si din
A. din retinerea, potrivit legii, a unei cote procentuale din amenzile si confiscarile dispuse în cadrul activitatii lor specifice;
B. de la bugetul de stat, în completarea fondurilor, constituite din taxe si impozite, destinate functionarii institutiei publice în raport cu domeniul specific de activitate;
C. din prestatiile realizate prin activitati cu caracter economic.
1 A+B
2 B+C
3A+B+C- corect

16 Competenta organelor administratiei publice este acel element definitoriu care le da dreptul sa actioneze
A. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona în regim de autoritate suprema în domeniul specific de activitate;
B. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona în regim de drept administrativ, pe baza si în executarea legii;
C. acel element definitoriu, aceea care le da dreptul de a actiona în regim de drept public, raportat exclusiv la necesitatea satisfacerii depline a interesului public general.
1 A
2 B- corect
3 C

17 Competenta organelor administratiei publice este un ansamblu de atributii publice
A. ansamblul atributiilor publice conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si în executarea legii, efectuând acte administrative, operatii administrative si/sau simple operatii materiale;
B. ansamblul atributiilor publice conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si în executarea legii, efectuând operatii administrative cu caracter normativ sau individual, constând în acte administrative si/sau simple operatii materiale;
C. ansamblul atributiilor publice si private conferite acestora de lege pentru a actiona pe baza si în executarea legii.
1 A- corect
2 B
3 C

18 Atribuþia publicã este definitã ca fiind
A. operatiunea administrativa prin a carei îndeplinire se realizeaza competenta organului administratiei publice;
B. învestirea legala cu anumite prerogative;
C. dreptul de a lua o anumita decizie si de a actiona într-un anumit mod, dar si obligatia de a face aceste lucruri.
1 A
2 B
3 B+C- corect

19 Capacitatea de drept administrativ reprezintã
A. aptitudinea organelor administratiei publice de a actiona pe baza si în executarea legii;
B. competenta de a face acte administrative;
C. dreptul pe care îl au organele administratiei publice de a participa la raporturile de drept administrativ.
1 A
2 B
3 C- corect

20 Sunt elemente constitutive ale personalitãtii juridice a organelor administratiei
publice
A. existenta unui colectiv cu o organizare de sine statatoare, ceea ce înseamna o structura interna, organe de conducere, competenta acestora, modul de reorganizare, etc., care sa-i permita sa participe la raporturile juridice ca un tot unitar;
B. un patrimoniu propriu, constând în capitalul social initial, deosebit de cel al altor persoane juridice, precum si de cel al persoanelor ce formeaza colectivul a carui expresie este persoana juridica;
C. un anumit scop, în acord cu interesele generale ale partidului de guvernamânt, în raport cu care se defineste capacitatea sa juridica.
1 A- corect
2 B
3 C

21 În cazul organelor administraþiei publice lipsa calitatii de subiect de drept civil are drept consecinta
A. lipsa calitatii de subiect de drept civil atrage, în mod necesar, lipsa capacitatii juridice atât în dreptul constitutional cât si în dreptul administrativ;
B. lipsa calitatii de subiect de drept civil atrage, în mod necesar, lipsa capacitatii juridice în dreptul administrativ, dar nu si în dreptul constitutional;
C. lipsa calitatii de subiect de drept civil nu echivaleaza cu lipsa unei capacitate juridice în dreptul constitutional sau în dreptul administrativ.
1 A
2 B
3 C- corect

22 Organele administraþiei de stat se înfiinþeazã prin urmatoarele acte administrative
A. decizie a organului de conducere, numit de organul ierarhic superior;
B. actul de dispozitie al organului competent al puterii sau administratiei;
C. actul de dispozitie al puterii din care face parte, respectiv legislativa, executiva sau judecatoreasca.
1 A
2 B- corect
3 A+C

23 Este element component obligatoriu al organelor administratiei publice
A. capacitatea juridica de drept civil;
B. personalitatea juridica;
C. competenta.
1 A
2 B
3 C- corect

24 Prin structurã teritorialã a sistemului administraþiei publice se întelege
A. clasificarea organelor administratiei publice în functie de unitatea administrativteritoriala în raza careia îsi au sediul;
B. temeiul de drept al împartirii organelor administratiei publice în organe centrale, organe locale si autoritati autonome;
C. organizarea sistemului administratiei publice în raport cu teritoriul statului si al unitatilor administrativ-teritoriale.
1 A
2 B
3 C- corect
avatar
bitzu

Numarul mesajelor : 11
Varsta : 40
Data de inscriere : 18/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

drept administrativ

Mesaj  mihaelanutu la data de Mier Ian 21, 2009 10:08 pm

sper sa va fie de folos


Actele administrative adoptate sau emise de instituțiile
a. sunt sustrase controlului Guvernului;
Actele emise de către prefect care vatămă drepturile
b. în fata instantelor de contencios administrativ;
Actele emise de primar se contrasemnează de către.
b. secretarul comunei sau orasului;
Actele Guvernului se adoptă astfel.
a. prin consensul membrilor prezenti ai Guvernului;
Administrația publică se caracterizeaza prin aceea ca.
b. include si activitatea administratiei publice locale, a regiilor
Atribuția publică este definită ca fiind.
b. învestirea legală cu anumite prerogative;
Atribuțiile generale ale Presedintelui României privesc.
b. domeniul politicii externe;
Atribuțiile Presedintelui României ca sef al Executivului
c. revocarea si numirea unor membri ai Guvernului, în caz de
Au statutul de autorități administrative autonome.
a. Avocatul Poporului;
Autoritățile administrative autonome se pot înființa
c.prin lege organică.
Calitatea de funcționar public este compatibilă cu una
b. calitatea de reprezentant al institutiei publice în cadrul unor
Calitatea de primar este compatibilă cu una dintre urm
a. functii didactice;
Cand poate avea loc eliberarea din funcție a vicepresed
c. mai putin în ultimele 6 luni ale mandatului Consiliului jud
Candidatul pentru funcția de prim - ministru este des
b. Presedintele României;
Capacitatea de drept administrativ reprezintă.
c.dreptul pe care îl au organele administratiei publice de a
Caracteristic decretelor emise de Presedintelui Rom
c. sunt inexistente fără publicarea în Monitorul Oficial al
Categoria funcționarilor publici de conducere cuprinde
c. sef de serviciu si sef de birou
Categoria înalților funcționari publici nu cuprinde
b. secretar de stat
Cea mai des întâlnită categorie de raporturi juridice de
c. categoria raporturilor juridice de subordonare a particular
Centralizarea administrației publice presupune.
c. ansamblul deciziilor administrative revine organelor centr
Competența organelor administrației publice este acel
b. acel element definitoriu, care le dă dreptul de a actiona
Competența organelor administrației publice este un
a. ansamblul atributiilor publice conferite acestora de lege
Consiliile locale si consiliile județene se aleg astfel.
c. potrivit principiului reprezentării proportionale.
Consiliile locale si județene sunt acele autoritati.
a. autorităti reprezentative ale administratiei publice locale;
Consiliile locale si primarii au intre altele si urmat
a. autorităti administrative autonome;
Consiliile locale sunt.
a. autorităti ale administratiei publice locale
Consiliul județean este dizolvat de drept daca.
a. nu se întruneste timp de 2 luni consecutiv
Consiliul județean este o autoritate.
b. autoritate a administratiei publice cu competentă generală
Consiliul județean îsi desfăsoară activitatea in una din
c. în sedinte ordinare o dată la două luni, la convocarea pres
Consiliul local este considerat dizolvat de drept când.
a. nu se întâlneste timp de două luni consecutiv
Consiliul local îsi desfăsoară activitatea în cadrul unor
a. unor sedinte ordinare, lunar, la convocarea primarului;
Consiliul local poate fi dizolvat în una din urmatoarele
c. nu a adoptat nici o hotărâre în 3 sedinte ordinare consec
Cvorumul necesar pentru sedințele Guvernului este
b. majoritatea membrilor
Decretele emise de către Presedintele României care
c. instantelor de contencios administrativ
Detasarea funcționarului public se dispune.
b. pentru o perioadă de cel mult 6 luni
Din punct de vedere al competenței teritoriale pot exis
b. administratia ministerială deconcentrată în teritoriu
Din punct de vedere al interesului delegarea funcționar
b. în interesul autoritătii sau institutiei publice care deleagă
Din punct de vedere al limitelor autonomiei lor instit
b. sub controlul exercitat prin diverse forme de Parlament;
Din punct de vedere al numarului de voturi hotărârile
b. prin care se stabilesc taxe si impozite locale se adoptă
Din punct de vedere al statutului Agenția Națională a
c. un organ de specialitate al administratiei publice centrale
Din punct de vedere al statutului sau secretarul general
c. înalt functionar public
Dreptul administrativ are strânse legături cu următ
a. dreptul constitutional
Este element component obligatoriu al organelor
c. competenta.
Funcția de membru al Guvernului este compatibilă cu
b. exercitarea functiei de deputat sau senator
Funcția de membru al Guvernului este incompatibilă
b. exercitarea unei functii de reprezentare profesională
Funcția de membru al Guvernului nu încetează.
c. la cererea primului ministru
Funcția publică se caracterizează si prin următoarele
a. apartine numai functionarului public, învestit cu realizarea
Funcțiile publice de execuție sunt structurate pe urmat
a. pe 4 grade profesionale: superior, principal, asistent si
Funcționarul public este în conflict de interese dacă se
c. interesele sale patrimoniale, ale sotului sau rudelor sale
Guvernul este alcătuit din urmatorii demnitari.
a. primul-ministru, ministri si alti membri stabiliti prin lege
Guvernul îsi exercită mandatul până la data.
a. validării mandatelor deputatilor si senatorilor de fiecare
Guvernul nu răspunde politic în una din urmatoarele
a. in fata Presedintelui României
Hotărârile consiliului local se semnează de.
c. de presedintele de sedintă
În cadrul Prefecturii se organizează si funcționează
a. este coordonată de către un director
În calitatea sa de comandant al forțelor armate Presed
b. a Parlamentului
În calitatea sa de supraveghetor al respectării legii de
c. actele administrative nelegale ale autoritătilor administratiei
În cazul organelor administrației publice lipsa calitatii
c. lipsa calitătii de subiect de drept civil nu echivalează cu
În exercitarea atribuțiilor ce-i revin consiliul local adopta.
c. hotărâri
În exercitarea atribuțiilor conferite de lege primarul emite
a. dispozitii cu caracter normativ sau individual
In exercitarea atribuțiilor legale ce îi revin prefectul emite.
c. ordine
În exercitarea atribuțiilor sale legale prefectul emite acte
b. aceste acte administrative se numesc ordine
În exercitarea atribuțiilor sale ministrul emite.
a. instructiuni
În exercitarea atribuțiilor sale Prefectul emite.
a. ordine………………………………….
În exercitarea atribuțiilor sale primarul emite.
a. dispozitii
În județul în care este numit prefectul.
a. este reprezentant al Guvernului
În raport cu nivelul studiilor/ salariilor necesare ocupării lor
a. clasa I, care cuprinde functiile publice pentru a căror ocupare
Încetarea raportului de serviciu are loc prin eliberarea din
a. starea sănătătii fizice sau/si psihice a functionarului public
Indicați care dintre actele juridice enumerate mai jos nu fac
b. cutuma
Instituția prefectului îsi desfăsoară activitatea potrivit
a. potrivit principiului subordonării ierarhice fată de Guvern si
Instituția prefectului reprezinta.
b. un organ unipersonal al administratiei ministeriale, având
Intre altele calitatea de primar sau viceprimar este compat
b. functia de membru al adunării generale a actionarilor sau
Intre altele calitatea de primar sau viceprimar este incompat
a. functia de consilier local
Intre altele Consiliul județean se dizolvă de drept în una
c. numărul consilierilor se reduce sub două treimi si nu se
Intre altele sunt atribuții ale consiliului județean si urm
a. stabilirea, cu avizul autoritătilor administratiei publice locale
Intre altele sunt atribuții ale prefectului si urmatoarele.
c. exercitare controlului de tutelă administrativă
Intre altele sunt atribuții ale primarului si urmatoarele.
c. luarea de măsuri pentru prevenirea si gestionarea situatiilor
Intre altele sunt atribuții ale secretarului unității administrati
a. asigură gestionarea procedurilor administrative privind relatia
Intre altele sunt principii ale administrației publice locale si
a. principiul descentralizării serviciilor publice
Între prefecți pe de o parte si consiliile locale si primari
c. există raporturi de tutelă administrativă
Limita maximă a mandatului Guvernului este dată de.
a. durata mandatului Parlamentului
Mandatul de consilier în consiliul local sau județean poate
b. prin pierderea drepturilor electorale
Mandatul de membru al Guvernului nu încetează in una
c. în urma unei motiuni simple care a vizat activitatea acestuia
Mandatul Guvernului poate înceta prin.
b. nedepunerea jurământului în fata Camerei Deputatilor si
Mandatul primarului este suspendat de drept în una din
c. arestarea preventivă………………………………
Mandatul primarului încetează de drept in una dintre
c. schimbarea domiciliului într-o altă unitate teritorial – admin
Mandatul primarului nu încetează înainte de termen in
c. în situatia în care este revocat din functie de ministrul
Ministerele ca organe centrale de specialitate se pot o
c. pot avea în subordine servicii publice deconcentrate
Modificarea raportului de serviciu are loc prin una dintre
c. prin schimbarea definitivă sau temporară a unora dintre atrib
Nu constituie abateri disciplinare săvârsite de funcționarii
c. neglijenta în rezolvarea lucrării
Nu pot beneficia de statute speciale proprii funcționarii
a. aparatul de lucru al Guvernului
Nu sunt principii ale administrației publice.
a. principiul discontinuitătii
Organele administrației de stat se înființează prin urma
b. actul de dispozitie al organului competent al puterii sau
Organizarea si dezvoltarea carierei în funcția publică se
b. principiul egalitătii de sanse

mihaelanutu

Numarul mesajelor : 11
Varsta : 40
Data de inscriere : 27/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

partea a doua

Mesaj  mihaelanutu la data de Mier Ian 21, 2009 10:10 pm

partea a 2 a



Performanțele organelor administrației publice sunt în
a. calitatea oamenilor care formează personalul acestora
Pot fi atacate în contencios administrativ decretele emise
c. aplicarea regimului stării de război, al stării de asediu sau al
Potrivit criteriului teritorial organele administrației publice
b. organe centrale si organe locale
Potrivit dispozițiilor constituționale atribuțiile prefectului
b. prin lege organică…………………………
Precizați cui revine atribuția de a desemna candidatul
a. Presedintelui României
Precizați în ce categorie intră atribuția de a numi Guvernul
c. în raporturile cu Guvernul
Prefectul care are calitatea de înalt funcționar public este
a. la propunerea Ministerului Internelor si Reformei Admin
Prefectul conduce una din următoarele unități administrativ
b. judetul…………………….
Prefectul este numit de.
c. Guvern……………………
Prefectul este numit si revocat de.
a. de Guvern……………………
Prefectul si subprefectul fac parte din una dintre urm
a. înaltilor functionari publici
Presedintele României are rolul.
a. de a reprezenta statul român
Presedintele României conform prevederilor constit
a. este sef al puterii executive, alături de Guvern
Presedintele României depune jurământul în fața.
c. Camerei Deputatilor si Senatului în sedintă comună
Presedintele României îsi exercită mandatul până la.
b. data depunerii jurământului de către presedintele nou ales
Prevederile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
a. functionarilor publici din administratia publică
Prevederile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
a. functionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului
Primăria nu este.
c. o structură functională care emite si adoptă acte juridice
Primarul îndeplineste intre altele si următoarele atribuții.
a. ordonator principal de credite
Primarul nu îsi desfăsoară activitatea ca reprezentant al
c. conduce serviciile publice locale
Prin deconcentrare administrativă se înțelege.
b. transferul unor atributii care revin organelor centrale, unor
Prin statutul său prefectul se găseste într-o situație de.
c. subordonare ierarhică în raport cu Guvernul
Prin structură teritorială a sistemului administrației publice
c. organizarea sistemului administratiei publice în raport cu terit
Principiul fundamental al administrației publice este.
a. principiul legalitătii
Principiul ierarhiei este expresia raporturilor stabilite între.
b. Guvern si ministere, în cadrul unor raporturi de subordonare
Proiectele de hotărâri si de ordonanțe supuse adoptării
a. ministere
Promovarea proiectelor de hotărâri propuse de cetățeni
c. unul sau de mai multi cetăteni cu drept de vot, dacă acesta
Raportul de serviciu al funcționarului public încetează de
a. la data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoresti de
Raportul de serviciu va înceta prin destituirea funcționarului
b. ca sanctiune disciplinară, aplicată pentru săvârsirea repetată
Raporturile de drept administrativ au in continutul lor.
b. acele relatii sociale, supuse reglementărilor normelor drept
Raporturile de drept administrativ se stabilesc in urm
b. în activitatea organelor administratiei publice si în domeniul
Răspunderea disciplinară a funcționarilor publici este guv
b. principiul unicitătii răspunderii disciplinare
Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se
c. nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectiv
Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se
c. a 25% din locuitorii cu drept de vot
Relația dintre mediul politic si sistemul administrației
b. în statele cu sistem de guvernământ bazate pe existenta
Relația dintre mediul politic si sistemul administrației
a. functiile de demnitate publică din ministere si cele de
Relația dintre stiința administrației si stiința dreptului
b. stiinta administratiei se preocupă la modul general si de
Resursele financiare extrabugetare ale organelor admin
a. din retinerea, potrivit legii, a unei cote procentuale din amenz
Revocarea membrilor Guvernului apare în situația.
b. remanierii guvernamentale
Schimbarea din funcție a viceprimarului se poate face de.
c. Consiliul local…………………..
Secretarul comunei orasului sau municipiului are intre altele
b. avizarea dispozitiilor primarului pentru legalitate
Secretarul comunei orasului sau municipiului este numit în
c. ordin al prefectului………………..
Secretarul comunei orasului sau municipiului nu are ca atrib
c. contrasemnarea hotărârilor consiliului local pe care le
Sedințele consiliului local se desfasoara astfel.
b. sunt publice…………………………
Sedințele Guvernului la care participă Presedintele
b. Presedintele României
Sunt atribuții ale consiliilor locale ale sectoarelor mun.
a. asigură, potrivit competentelor lor, conditiile necesare bunei
Sunt atribuții ale consiliului județean.
a. cele privind administrarea patrimoniului judetului
Sunt condiții cerute de lege unei persoane pentru ocuparea
c. să cunoască limba română, scris si vorbit
Sunt criterii de organizare a sistemului organelor admin
a. criteriul teritorial……………………
Sunt drepturi ale funcționarilor publice prevăzute de lege
c. dreptul la grevă…………………………
Sunt elemente constitutive ale personalității juridice a
a. existenta unui colectiv cu o organizare de sine stătătoare
Sunt izvoare ale dreptului administrativ.
a. hotărârile, deciziile si dispozitiile adoptate si, respectiv,
Sunt izvoare ale dreptului administrativ.
b. ordonantele Guvernului, decretele Presedintelui, instructiunile
Sunt izvoare directe ale dreptului administrativ.
a. Hotararile Guvernului
Sunt potrivit legii intre altele îndatoriri ale funcționarilor pub
a. obligatia de a se abtine de la fapte care ar putea aduce
Sunt principii ale administrației publice.
c. principiul transparentei decizionale
Sunt principii ale exercitării funcției publice intre altele
b. principiul eficientei si eficacitătii, potrivit căruia functia
Sunt trăsături caracteristice ale funcției publice intre
c. are caracter continuu în sensul că existenta drepturilor
Suspendarea raportului de serviciu al funcționarului public
b. desfăsoară activitate sindicală pentru care este prevăzuta
Transferul funcționarului public se poate face.
c. în interesul serviciului, numai cu acordul scris al functionarului
Vicepresedintele Consiliului județean este numit/ales de.
a. este ales de consiliul judetean
Viceprimarul este ales de către.
b. consilierii locali

mihaelanutu

Numarul mesajelor : 11
Varsta : 40
Data de inscriere : 27/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: D-Drept administrativ 1 2008-2009

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum