Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Glume, bancuri, poante, divertisment
Joi Oct 25, 2012 9:54 pm Scris de crisiada

» Grile pentru sesiunea asta
Mier Ian 25, 2012 5:01 pm Scris de androx1971

» subiecte avizier anul 2 sem 1 drept si admin publica specializarea drept craiova 2011=2012...are cineva grilele???
Sam Ian 21, 2012 4:55 pm Scris de belualina44

» Master MTMPTE
Lun Iun 13, 2011 10:09 am Scris de androx1971

» Licenta februarie 2011
Vin Ian 21, 2011 7:42 pm Scris de blue_mc

» Stiri din invatamant
Vin Ian 21, 2011 9:22 am Scris de dany_danutza

» ADMSPPM 2010-2011
Vin Ian 14, 2011 3:14 pm Scris de andreima

» practica de specialitate
Lun Ian 10, 2011 10:50 am Scris de narcizush

» cum sa trimit prob.rezolvate pt.laboratoare?
Joi Dec 09, 2010 12:38 pm Scris de sil_viuro

jocuri pentru tineri

Mier Oct 14, 2009 9:07 am Scris de urdu_sandel

Am creat acest site pentru toti fanii de jocuri online gratis. Aici gasiti tot ce va doriti. Accesati si nu veti regreta.
www.entertaining-game.com

Comentarii: 1

Cine este conectat?
In total sunt 3 utilizatori conectati: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 3 Vizitatori

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectati a fost de 283, Mar Feb 15, 2011 11:43 am
Octombrie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Calendar Calendar

Flux RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

In jos

STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  HERTA NICOLAE la data de Dum Mai 24, 2009 7:08 pm

AICI SE POSTEAZA GRILELE

HERTA NICOLAE

Numarul mesajelor : 1
Varsta : 52
Data de inscriere : 25/06/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  TAUS CRISTINA la data de Dum Mai 24, 2009 8:10 pm

HERTA NICOLAE a scris:AICI SE POSTEAZA GRILELE

bun ,am inteles dar cine o face.

TAUS CRISTINA

Numarul mesajelor : 14
Varsta : 55
Data de inscriere : 07/06/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Vin Iun 05, 2009 2:02 pm

1. Dintre principiile fundamentale care guvernează dreptul administrativ român se numără și:
a. principiul îmbinării intereselor individuale cu interesele generale generale
b. principiul transparenței decizionale
c. principiul umanismului
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

2. România a semnat tratatul de aderare la Uniunea Europeană la data de 25 aprilie 2005 la Luxemburg. La ce dată a intrat în vigoare acest tratat ?
a) 27 decembrie 2005
b) 15 aprilie 2006
c) 1 ianuarie 2007
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

3. Initiativa deciziei administrative poate apartine:
a. autoritatilor executive
b. autoritatilor judecatoresti
c. autoritatilor legislative
a a
b b
c c
CORECTARE: A

4. După criteriul funcțional sistemul organelor administrației publice se structurează în:
a) organe centrale și organe locale
b) organe cu competență generală și organe de specialitate ale administrației publice
c) organe centrale cu competență generală, organe locale cu competență locală și organe de specialitate ale administrației publice
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

5. Adoptarea unei decizii atrage dupa sine:
a. numai efecte juridice
b. atat efecte juridice dar si efecte de alta natura
c. numai efecte de alta natura
a a
b b
c c
CORECTARE: B

6. Conditiile legalitatii si oportunitatii deciziei administrative:
a. stau si la baza deciziilor administrative
b. nu stau la baza deciziilor administrative
c. stau, conditionat, la baza deciziilor administrative
a a
b b
c c
CORECTARE: A

7. În funcție de criteriul teritorial al exercitării atribuțiilor titularului, funcțiile publice se clasifică în:
a. funcții publice generale
b. funcții publice generale
c. funcții publice de stat
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

8. Condiția privind vârsta minimă, cerută unei persoane, de art. 54 din Legea nr. 188/1999 republicată, pentru ocuparea unei funcții publice, este de:
a. 18 ani
b. 27 de ani
c. 35 de ani
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

9. În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea nr. 161/2003, calitatea de funcționar public este compatibilă cu:
a. calitatea de membru al unui grup de interes economic
b. calitatea de persoană fizică autorizată
c. calitatea de reprezentant al autorității publice în cadrul unor organisme de conducere constituite în temeiul actelor normative în vigoare
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

10. Printre principiile care stau la baza organizării și dezvoltării carierei în funcția publică, se enumeră și:
a. principiul egalității de șanse
b. principiul continuității
c. principiul revocabilității
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

11. Actul de numire a unei persoane într-o funcție publică reprezintă:
a. un act de drept administrativ cu caracter unilateral și individual
b. un act de dreptul muncii
c. un act de drept administrativ normativ
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

12. Înalții funcționari publici au dreptul:
a. la asociere sindicală
b. la prestarea de activități în calitate de persoană fizică autorizată
c. la protecția legii în exercitarea atribuțiilor de serviciu
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

13. Delegarea într-o funcție publică reprezintă:
a. măsura unilaterală dispusă de conducere pe timp limitat, prin care funcționarul public subordonat are obligația de a îndeplini funcția publică în interesul unei alte autorități sau instituții publice, de regulă într-o altă localitate
b. măsura temporară și unilaterală dispusă de conducerea autorității sau instituției publice și prin care funcționarul subordonat are îndatorirea de îndeplinire a unor activități în interesul, dar în afara, organului din care face parte
c. promovarea temporară a unui funcționar public care îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea unei funcții de conducere vacante
a a
b. b
c. c
CORECTARE: B

14. Conform art. 94 alin (1) din legea nr. 188/1999, republicată, raportul de serviciu al unui funcționar public, se suspendă de drept când:
a. se află în concediu de maternitate, în condițiile legii
b. se află în concediu de odihnă în străinătate
c. se află în concediu de boală pentru o perioadă de 15 zile
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

15. Conform art. 77 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, este considerată abatere disciplinară următoarea faptă săvârșită de un funcționar public:
a. darea sau luarea de mită
b. nerestituirea în termenul legal al sumelor ce i s-au acordat necuvenit
c. întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

16. Ce denumire are organul de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, înființat în subordinea Ministerului de Interne, pentru crearea și dezvoltarea unui corp de funcționari publici profesionist, stabil și imparțial :
a. Consiliul Superior al Magistraturii
b. Agenția Națională a Funcționarilor Publici
c. Consiliul Funcționarilor Publici și al Reformei Administrative
a a
b. b
c. c
CORECTARE: B

17. Care din următoarele afirmații este corectă privind organizarea administrației de stat în Franța:
a. Franța este divizată teritorial în 3 arondismente administrative
b. În Franța structura organizatorică a administrației este bazată pe principiul statului descentralizat, de tip federativ
c. În Franța, organizarea administrației este încă, caracterizată de un grad înalt de centralizare
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

18. Care dintre următoarele fapte săvârșite de funcționarul public în timpul sau în legătură cu serviciul este considerată infracțiune:
a. neglijența în serviciu
b. întârzierile repetate de la serviciu
c. refuzul nejustificat de a îndeplini atribuțiile de serviciu
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

19. Printre sancțiunile disciplinare care se pot aplica funcționarilor publici se enumeră și:
a. amenda penală
b. mustrare scrisă
c. suspendarea din funcția publică pentru o perioadă de cel mult 5 ani
a a
b. b
c. c
CORECTARE: B

20. Răspunderea disciplinară, ca formă a răspunderii juridice a funcționarilor publici, este guvernată de următoarele pincipii de drept:
a. principiul contradictorialității procedurii de cercetare prealabilă
b. principiul transparenței decizionale
c. principiul tergiversării
a a
b. b
c. c
CORECTARE: A

21. Printre condițiile răspunderii disciplinare a funcționarilor publici se enumeră și:
a. autorul faptei ilicite trebuie să fie un funcționar sau o rudă până la gradul al IV-lea sau afin al acestuia
b. funcționarul public să fi acționat cu vinovăție, sub forma intenției sau culpei, în caz de stare de necessitate sau caz fortuit
c. urmarea săvârșirii faptei ilicite trebuie să constea într-o atingere adusă prestigiului instituției publice respective
a a
b. b
c. c
CORECTARE: C

22. Decizia administrativa nu poate deveni o realitate juridica decat daca:
a. ea este executata
b. ea este redactata
c. ea este impusa
a a
b b
c c
CORECTARE: A

23. Controlul judecatoresc asupra administratiei publice:
a. se exercita in toate statele in mod identic
b. nu se exercita in toate statele in mod identic
c. se exercita dupa aceleasi proceduri indiferent de tara in care ne aflam
a a
b b
c c
CORECTARE: B

24. Litigiile administrative in Marea Britanie si SUA intra in competenta:
a. instantelor de drept comun
b. instantelor specializate, de contencios administrativ
c. se solutioneaza fie la instanta de drept comun, fie la instanta de contencios administrativ
a a
b b
c c
CORECTARE: A

25. In Romania, controlul asupra administratiei publice se exercita:
a. printr-un control judiciar realizat fie prin instante judecatoresti specializate, de contencios administrativ, fie prin instante de drept comun, fie de autoritati ale administratiei publice cu atributii jurisdictionale,
b. doar printr-un control judiciar realizat de instantele de contencios administrativionale
c. doar printr-un control judiciar ealizat de autoritatile administratiei publice cu atributii jurisdictionale
a a
b b
c c
CORECTARE: A

26. Cuvantul « ombudsman » :
a. provine din limba latina
b. provine din limba suedeza
c. provine din limba greaca
a a
b b
c c
CORECTARE: B

27. In general, statutul ombudsmanului este de :
a. independenta a mandatului sau fata de orice autoritate publica
b. dependenta a mandatului sau fata de o anumita autoritate publica
c. de subordonare fata de o anumita autoritate publica
a a
b b
c c
CORECTARE: A

28. In activitatea sa, Avocatul Poporului :
a. se substituie altei autoritati publice
b. nu se substituie altei autoritati publice
c. se substituie Guvernului
a a
b b
c c
CORECTARE: B

29. Dupa momentul cand are loc, controlul administratiei publice se clasifica in :
a. control a priori si a posteriori
b. control intern si control extern
c. control a posteriori si control general
a a
b b
c c
CORECTARE: A

30. Controlul administrativ intern se realizeaza :
a. de catre conducerea proprie in cadrul fiecarei autoritati administrative
b. de autoritati administrative ierarhic superioare
c. de autoritati administrative din afara autoritatii controlate
a a
b b
c c
CORECTARE: A

31. Controlul administrativ extern se realizeaza :
a. de autoritati administrative ierarhic superioare
b. de autoritati administrative din afara autoritatii controlate
c. de catre conducerea proprie in cadrul fiecarei autoritati administrative
a a
b b
c c
CORECTARE: B

32. Controlul administrativ extern poate avea urmatoarele forme :
a. control ierarhic si control de specialiate
b. control extern si control intern
c. control de specialitate si control intern
a a
b b
c c
CORECTARE: A

33. Controlul administrativ extern :
a. poate fi declansat din oficiu
b. poate fi declansat doar din oficiu
c. nu poate fi declansat din oficiu
a a
b b
c c
CORECTARE: A

34. Controlul administrativ intern:
a. se realizeaza fie din oficiu, fie la sesizare
b. se realizeaza numai din oficiu
c. se realizeaza numai la sesizare
a a
b b
c c
CORECTARE: A

35. Controlul administrativ intern are in vedere:
a. legalitatea si oportunitatea activitatii verificate
b. structura activitatii verificate
c. finalitatea activitatii verificate
a a
b b
c c
CORECTARE: A

36. Controalele administrative a posteriori:
a. preced intrarea in vigoare a deciziilor administrative
b. intervin cand deciziile au intrat deja in vigoare
c. nu se exercita niciodata la nivelul administratiei publice
a a
b b
c c
CORECTARE: B

37. Ombudsmanul este :
a. o persoana independenta numita de regula de catre Parlament, pentru supravegherea actiunilor administratiei in relatia cu cetatenii si care incearca sa rezolve litigiile administratie-cetatean
b. o institutie privata, cu rol de solutionare a litigiilor dintre administratie si administrati
c. o institutie similara Guvernului, cu atributii in solutionarea diferitelor litigii
a a
b b
c c
CORECTARE: A

38. Avocatul Poporului:
a. isi exercita atributiile din oficiu sau la cererea persoanelor lezate in drepturile si libertatile lor,
b. isi exercita atributiile numai la solicitarea altei autoritati publice careia i se si subordoneaza
c. isi exercita atributiile doar din oficiu
a a
b b
c c
CORECTARE: A

39. Sunt considerate elemente de baza ce stau la baza deciziei administrative:
a. intelegerea si intuitia
b. intelegerea si vointa
c. vointa si hotararea
a a
b b
c c
CORECTARE: B

40. Deciziile privind administratia interna:
a. sunt acele decizii prin care se realizeaza activitatea administratiei publice in raport cu alte subiecte de drept
b. sunt acele decizii care se iau, mai ales in ceea ce priveste organizarea structurii interne a administratiei publice
c. sunt acele decizii pentru care se aplica un regim juridic de drept privat
a a
b b
c c
CORECTARE: B

41. Deciziile privind administratia externă:
a. sunt acele decizii prin care se realizeaza activitatea administratiei publice in raport cu alte subiecte de drept
b. se iau mai ales in ceea ce priveste organizarea structurii interne a administratiei publice
c. nu exista decizii privind administratia externa
a a
b b
c c
CORECTARE: A

42. Deciziile spontane:
a. se realizeaza pe baza intuitiei, pe inspiratia de moment, pe pregatirea profesionala si pe experienta celui care le concepe
b. sunt acele decizii bazate pe intuitie, bine pregatite dinainte
c. sunt acele decizii temeinic elaborate si pregatite
a a
b b
c c
CORECTARE: A

43. Sunt trasaturi caracteristice ale deciziei:
a. colegialitatea, coerenta, autoritatea, formele si influenta factorilor juridici si temporali,
b. doar colegialitatea, autoritatea si influenta factorilor juridici
c. doar coerenta si autoritatea
a a
b b
c c
CORECTARE: A

44. Momentul esential al procesului de elaborare a deciziei il constituie:
a. determinarea obiectului deciziei
b. analiza materialului documentar
c. informarea
a a
b b
c c
CORECTARE: A

45. Regimul juridic aplicabil deciziilor administrative este:
a. un regim de drept public
b. un regim de drept privat
c. un regim mixt, de drept public si de drept privat
a a
b b
c c
CORECTARE: A

46. Deciziile programate:
a. sunt originale, nu au un precedent care poate fi utilizat
b. sunt repetitive si rutiniere, avand o procedura de emitere care se aplica in mod permanent
c. nu au o procedura de emitere care se aplica in mod permanent
a a
b b
c c
CORECTARE: B

47. Obiectul deciziei administrative il constituie:
a. realizarea vointei publice a natiunii
b. realizarea vointei personale a unui individ
c. realizarea vointei unei anumite autoritati publice sau private
a a
b b
c c
CORECTARE: A

48. Orice decizie administrativa trebuie sa raspunda urmatoarelor cerinte:
a. sa fie fundamentata stiintific, sa aiba un caracter realist, sa intervina in timp util, sa fie integrata in ansamblul deciziilor adoptate anterior, sa fie oportuna;
b. sa aiba caracter realist, sa fie inoportuna si sa intervina in timp util
c. nu trebuie sa raspunda anumitor cerinte
a a
b b
c c
CORECTARE: A

49. Decizia administrativa trebuie sa raspunda urmatoarelor cerinte:
a. sa fie legala si oportuna
b. sa intervina intr-o perioada nedeterminata de timp
c. sa fie legala si nefundamentata stiintific
a a
b b
c c
CORECTARE: A

50. Dupa nivelul ierarhic pe care se afla decidentul, distingem:
a. decizii de nivel superior, fundamentate spre exemplu de Parlament, Presedinte etc; decizii de nivel mediu si decizii de nivel inferior
b. decizii curente si decizii unice
c. decizii unice si decizii de nivel inferior
a a
b b
c c
CORECTARE: A
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Vin Iun 05, 2009 2:03 pm

51. Deciziile administrative curente:
a. Sunt fundamentate la toate nivelurile sistemului administrativ si vizeaza orizonturi scurte de timp
b. Sunt fundamentate numai la nivel de guvern, dar si la nivelul administratiei locale.
c. fundamentate de catre presedinte, parlament, guvern
a a
b b
c c
CORECTARE: A

52. Initiativa in luarea deciziei administrative apartine :
a. organelor administratiei publice
b. oricarui individ
c. doar organelor administratiei publice centrale
a a
b b
c c
CORECTARE: A

53. Sunt considerate etape ale elaborarii deciziei administrative:
a. initierea, elaborarea, adoptarea si executarea deciziei
b. initierea, adoptarea si executarea deciziei
c. elaborarea, adoptarea si executarea deciziei.
a a
b b
c c
CORECTARE: A

54. In cele mai multe cazuri, initiativa deciziei administrative:
a. se regaseste in exteriorul administratiei publice
b. se regaseste in interiorul administratiei publice
c. se regaseste doar la nivelul administratiei publice locale.
a a
b b
c c
CORECTARE: A

55. Initiativa unei decizii administrative poate apartine:
a. doar autoritatilor executive
b. doar ministerelor
c. cetatenilor
a a
b b
c c
CORECTARE: C

56. Pregatirea proiectului de decizie presupune:
a. determinarea obiectului deciziei, documentarea sau informarea; analiza materialului documentar si elaborarea proiectului de decizie cu o varianta sau mai multe
b. doar documentarea si elaborarea proiectului de decizie cu o varianta sau mai multe
c. determinarea obiectului deciziei si elaborarea proiectului de decizie cu o varianta sau mai multe.
a a
b b
c c
CORECTARE: A

57. Analiza materialului documentar in pregatirea proiectului de decizie, presupune:
a. interpretarea tuturor materialelor si datelor selectionate, precum si prelucrarea lor prin metoda inductiei, deductiei, analizei, sintezei ori alte metode
b. informarea reala si exacta a realitatilor sociale care impun luarea unei decizii
c. informarea de natura sociala, politica, juridica ori tehnica.
a a
b b
c c
CORECTARE: A

58. Decizia administrativa:
a. atrage numai efecte juridice
b. atrage numai efecte si consecinte care privesc eficacitatea, utilitatea rationalitatea sau justificarea deciziei
c. atrage atat consecinte juridice cat si consecinte ce privesc eficacitatea, utilitatea, rationalitatea sau justificarea deciziei.
a a
b b
c c
CORECTARE: C

59. Decizia administrativa:
a. implica unele efecte indirecte asupra celor ce emit sau adopta decizii, puterii politice, administratiei publice si, desigur si asupra cetatenilor
b. nu produce nici un efect indirect asupra participantilor la nasterea sa
c. produce anumite efecte indirecte participantilor la nasterea sa dar numai in anumite situatii.
a a
b b
c c
CORECTARE: A

60. Ultima faza a procesului decizional o constituie:
a. initierea deciziei
b. executarea deciziei
c. adoptarea deciziei
a a
b b
c c
CORECTARE: B

61. Ultima faza a procesului decizional o constituie:
a. elaborarea deciziei
b. executarea deciziei
c. adoptarea deciziei
a a
b b
c c
CORECTARE: B

62. In general, activitatea de executare a unei decizii administrative cunoaste:
a. doua modalitati prin care poate fi indeplinita: directa si indirecta
b. trei modalitati prin care poate fi indeplinita: directa, indirecta si externa
c. trei modalitati prin care poate fi indeplinita: directa, indirecta si interna
a a
b b
c c
CORECTARE: A

63. Executarea directa a unei decizii administrative se face de catre:
insasi autoritatea administrativa care a emis sau adoptat decizia administrativa
un alt organ, autoritate sau agent public ori chiar de catre un agent privat
fie de autoritatea emitenta fie de un organ sau agent privat
a a
b b
c c
CORECTARE: A

64. Executarea indirecta a unei decizii administrative se face de catre:
a. insasi autoritatea administrativa care a emis sau adoptat decizia administrativa
b. un alt organ, autoritate sau agent public ori chiar de catre un agent privat
c. fie de autoritatea emitenta fie de un organ sau agent privat
a a
b b
c c
CORECTARE: B

65. Notiunea de „control politic” al administratiei publice se identifica cu notiunea:
a. de control parlamentar al administratiei publice
b. de control administrativ
c. de control judecatoresc al administratiei publice
a a
b b
c c
CORECTARE: A

66. Potrivit Constitutiei dar si Regulamentelor celor doua Camere, sunt considerate mijloace de control politica al Parlamentului asupra Guvernului:
a. doar intrebarile, interpelarile si motiunile simple
b. dari de seama, mesaje, rapoarte, programe prezentate de Guvern, intrebari, interpelari, motiuni
c. doar darile de seama, mesajele si rapoartele
a a
b b
c c
CORECTARE: B

67. Controlul parlamentar se realizeaza:
a. doar la nivelul administratiei publice centrale
b. doar la nivelul administratiei publice locale
c. atat la nivelul administratiei publice centrale cat si la nivelul administratiei publice locale
a a
b b
c c
CORECTARE: C

68. Dupa natura organului care il efectueaza, distigem urmatoarele tipuri de control:
a. legislativ, executiv, judiciar.
b. executiv, extern, de legalitate
c. judiciar, intern și extern, de oprtunitate
a a
b b
c c
CORECTARE: A

69. Avocatul Poporului:
a. este obligat sa prezinte celor doua Camere ale Parlamentului rapoarte, anual, sau la cererea acestora
b. este considerat o autoritate a administratiei publice centrale, subordonata Guvernului
c. este o autoritate publica autonoma, subordonata Guvernului
a a
b b
c c
CORECTARE: A

70. Decizia administrativa reprezinta:
a. o manifestare de vointa a administratiei, premergatoare unei actiuni sau inactiuni, premergatoare unei actiuni sau inactiuni, prin care se opteaza pentru o varianta in vederea realizarii unui scop
b. o manifestare de vointa a administratiei, premergatoare unei actiuni sau inactiuni, ulterioara unei actiuni sau inactiuni, prin care se opteaza pentru o varianta in vederea realizarii unui scop
c. o manifestare de vointa a administratiei, ce poate fi considerata act juridic civil
a a
b b
c c
CORECTARE: A

71. Sunt considerate elemente constitutive ale deciziei:
a. intelegerea si hotararea
b. intelegerea si vointa
c. vointa si scopul
a a
b b
c c
CORECTARE: B

72. In cazul deciziei, deliberarea cuprinde ca etape:
a. determinarea obiectului deciziei ce urmeaza a fi luata, analiza subiectului deliberarii, propuneri de masuri
b. doar obiectului deciziei ce urmeaza a fi luata si analiza subiectului deliberarii,
c. doar analiza subiectului deliberarii si propuneri de masuri
a a
b b
c c
CORECTARE: A

73. Decizia ia nastere ca urmare a contopirii dintre:
a. intelegerii si vointei
b. vointei si responsabilitatii
c. intelegerii, vointei si personalitatii
a a
b b
c c
CORECTARE: A

74. Factorul „timp”:
a. are influenta asupra deciziei administrative
b. nu influenteaza decizia administzrativa
c. influenteaza doar in anumite situatii decizia administrativa
a a
b b
c c
CORECTARE: A

75. Regimul juridic de drept public guverneaza:
a. orice decizie, indiferent de natura ei
b. deciziile administrative
c. deciziile administrative, conditionat
a a
b b
c c
CORECTARE: B

76. Dupa masura cunoasterii probabilitatii efectelor, deciziile pot fi:
a. decizii luate in conditii de certitudine si decizii cu caracter general si impersonal
b. decizii luate in conditii de certitudine, decizii luate in conditii de risc, decizii luate in conditii de incertitudine
c. decizii individuale si decizii cu caracter general si impersonal
a a
b b
c c
CORECTARE: B

77. Dupa gradul lor de generalitate, deciziile se impart in:
a. decizii cu caracter general si impersonal si decizii cu caracter individual
b. decizii luate in conditii de certitudine si decizii individuale
c. decizii individuale si decizii luate in conditii de risc
a a
b b
c c
CORECTARE: A

78. Deciziile spontane se realizeaza pe baza:
a. intuitiei, pe inspiratia de moment, pe pregatire profesionala si experienta celui care le concepe
b. repetitivitate
c. repetitivitate, intuitie,
a a
b b
c c
CORECTARE: A

79. Sunt considerate caracteristici ale deciziei administrative:
a. colegialitatea, autoritatea, coerenta
b. coerenta, ilegalitatea
c. autoritatea, inoportunitatea, legalitatea
a a
b b
c c
CORECTARE: A

80. Timpul in care se pregateste si se adopta o decizie:
a. influenteaza eficienta activitatii administratiei publice
b. influenteaza conditionat eficienta activitatii administratiei publice
c. nu influenteaza activitatea administratiei publice
a a
b b
c c
CORECTARE: A

81. Faza post-decizionala consta in:
a. adoptarea deciziei
b. executarea deciziei
c. initierea deciziei
a a
b b
c c
CORECTARE: B

82. Este considerat „control politic exercitat asupra administratiei”:
a. controlul exercitat de autoritatea legislativa
b. controlul exercitat de instantele judecatoresti
c. controlul exercitat de Guvern, prin autoritatile administratiei publice
a a
b b
c c
CORECTARE: A

83. Forma „cea mai ampla a controlului asupra activitatii organelor administratiei publice”, este considerata:
a. controlul administrativ
b. controlul parlamentar
c. controlul judecatoresc
a a
b b
c c
CORECTARE: A

84. Controlul administrativ este:
a. controlul infaptuit de catre administratia publica asupra ei insasi
b. controlul exercitat de autoritatea legiuitoare asupra administratiei publice
c. controlul exercitat de catre instantele de judecata asupra administratiei publice
a a
b b
c c
CORECTARE: A

85. Controlul ierarhic, ca si forma a controlului administrativ:
a. se exercita intotdeauna din oficiu
b. se exercita de regula din oficiu sau la cererea celor interesati
c. se exercita doar la cererea celor interesati
a a
b b
c c
CORECTARE: B

86. Controlul ierarhic, ca si forma a controlului administrativ:
a. se exrcita numai la cererea celor interesati
b. se exercita fie din oficiu, fie la cererea celor interesati
c. se exercita doar din oficiu
a a
b b
c c
CORECTARE: B

87. Controlul de supraveghere generala a administratiei publice incumba:
a. Guvernului
b. Parlamentului
c. Avocatului Poporului
a a
b b
c c
CORECTARE: A

88. Institutia Ombudsmanului isi are originea in:
a. Suedia
b. Finlanda
c. Norvegia
a a
b b
c c
CORECTARE: A

89. In Romania, institutia de tip ombudsman este:
a. Avocatul Poporului
b. ANFP
c. Parlamentul
a a
b b
c c
CORECTARE: A

90. Avocatul Poporului este numit de:
a. Guvern,
b. Camera Deputatilor si Senat, in sedinta comuna
c. Primul Ministru
a a
b b
c c
CORECTARE: B

91. Mandatul Avocatului Poporului se deruleaza pe o perioada de:
a. 5 ani
b. 4 ani
c. 9 ani
a a
b b
c c
CORECTARE: A

92. Avocatul Poporului emite:
a. recomandari
b. dispozitii
c. hotarari
a a
b b
c c
CORECTARE: A

93. Recomandarile emise de Avocatul Poporului:
a. sunt supuse controlului parlamentar
b. sunt supuse controlului judecatoresc
c. nu sunt supuse nici controlului parlamentar nici controlului judecatoresc
a a
b b
c c
CORECTARE: C

94. Institutia Ombudsmanului, nascuta din nevoia si dorinta de a se pune la dispozitia cetateanului aflat fata in fata cu administratia:
a. S-a dezvoltat in special in a doua parte a secolului XX
b. S-a dezvoltat in special la inceputul secolului XIX
c. S-a dezvoltat in special in secolul XII
a a
b b
c c
CORECTARE: A

95. Avocatul Poporului:
a. poate sesiza Curtea Constitutionala cu privire la neconstitutionalitatea legilor
b. nu poate sesiza Curtea Constitutionala pentru probleme de neconstitutionalitate
c. poate sesiza Curtea Constitutionala numai acordul Parlamentului si Guvernului
a a
b b
c c
CORECTARE: A

96. Revocarea din functie a Avocatului Poporului o poate face:
a. Camera Deputatilor si Senatul in sedinta comuna
b. Guvernul
c. Primul Ministru
a a
b b
c c
CORECTARE: A

97. Avocatul Poporului are drept scop:
a. apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in raporturile acestora cu autoritatile publice
b. apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in raporturile acestora cu alti cetateni din alte state
c. apararea drepturilor si libertatilor tuturor subiectelor de drept public sau drept privat
a a
b b
c c
CORECTARE: A

98. Controlul parlamentar se exercita:
a. doar asupra administratiei publice locale
b. atat asupra administratiei publice locale cat si centrale
c. se exercita asupra administratiei locale numai in anumite situatii si cu respectarea anumitor conditii
a a
b b
c c
CORECTARE: B

99. Care din următoarele afirmații privind instituția Avocatului poporului este corectă:
a. în exercitarea atribuțiilor sale, Avocatul Poporului emite recomandări, care nu sunt supuse controlului parlamentar sau judecătoresc
b. revocarea din funcție a Avocatului Poporului se face la propunerea Primului-ministru în urma recomandărilor Consiliului Superior al Magistraturii
c. Avocatul Poporului este numit pe o perioadă de 3 ani de către Senat la propunerea Primului-ministru

a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

100. Constituie forme de control ale activității organelor administrației publice:
a. controlul legislativ exercitat de președinții celor două Camere ale Parlamentului;
b. b.controlul executiv-administrativ executat de către Guvernul României și Președintele României, ca șefi ai puterii executive;
c. controlul judecătoresc exercitat de către instanțele judecătorești asupra oportunitatii actelor administrative.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Vin Iun 05, 2009 2:21 pm

101. Controlul ierarhic este exercitat de către organe supraordonate autorității controlate și poate avea un caracter:
a. general, cuprinzând toate aspectele activității autorității controlate;
b. personal, vizând persoanele vinovate de emiterea unui act administrativ nelegal;
c. specializat, fiind exercitat de organe speciale
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

102. Controlul exercitat prin jurisdicțiile administrative este o formă de control care vizează legalitatea unor categorii de acte administrative, fiind exercitat de:
organele jurisdicționale din cadrul sistemului Curții de Conturi;
autoritățile învestite cu atribuții de jurisdicție administrativă specială aflate în cadrul sistemului administrației publice;
.instanțele jurisdicționale din sistemul autorității judecătorești.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

103. Controlul exercitat de Avocatul Poporului vizează:
a. activitatea Camerei Deputaților și Senatului, Președintelui României, Guvernului, Curții de Conturi și Consiliului Legislativ;
b. activitatea deputaților, senatorilor, judecătorilor Înaltei Curți de Casație și Justiție și ai Curții Constituționale care, prin actele lor au vătămat drepturile și interesele cetățenilor;
c. activitatea organelor administrației publice, instituțiilor și serviciilor publice, a instituțiilor de interes public care, prin actele lor au adus atingere drepturilor și libertăților cetățenilor.
a. A
b. B
c. C
CORECTARE: C

104. Sunt caracteristici generale ale controlului judecătoresc:
a. controlul judecătoresc se exercită asupra tuturor autorităților administrative, în ceea ce privește legalitatea actelor administrative adoptate sau emise;
b. controlul judecătoresc vizează legalitatea, oportunitatea, precum și eficiența și eficacitatea actelor administrative;
c. controlul judecătoresc este exercitat din oficiu de către instanțele de contencios administrativ.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

105. Faptul administrativ ca element principal al cercetării administrației publice este caracterizat ca:
a. fapt social
b. fapt politic
c. fapt socio-economic și politic
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

106. Știința administrației are drept sursă de cunoaștere:
a. practica socială
b. practica administrativă
c. practica social-politică
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

107. Care dintre următoarele ramuri de drept oferă baza pentru motivarea principiilor dreptului administrativ:
a. dreptul internațional public
b. dreptul constituțional
c. dreptul civil
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

108. Care din următoarele țări este țara cu cea mai dezvoltată doctrină administrativă:
Spania
Anglia
Suedia
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

109. Care este primul autor român care încă, în sec. al XIX-lea, face distincție între știința administrației și dreptul administrativ:
a. Constantin G. Dissescu
b. Paul Negulescu
c. Anibal Teodorescu
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

110. Administrația publică în accepțiunea ei de corp profesional este constituită:
a. numai din funcționari publici
b. din funcționari publici și personal contractual
c. numai din personal contractual
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

111. Conform Statului funcționarilor publici regimul juridic care se aplică funcționarilor publici din administrație este unul de:
a. de drept comun
b. de drept public
c. de drept privat
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

112. Conform Statului funcționarilor publici regimul juridic care se aplică personalului care nu are calitatea de funcționar public și care efectuează activități de secretariat administrativ și protocol în administrația publică este unul de:
a. de drept comun
b. de drept public
c. de drept privat
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

113. În funcție de nivelul atribuțiilor titularului funcției publice, funcționarii publici se clasifică în:
a. înalți funcționari publici, funcționari publici de conducere, funcționari publici de execuție
b. funcționari publici definitivi și funcționari publici debutanți
c. funcționari publici principali și funcționari publici asistenți
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

114. Persoana numită în funcția publică de secretar al unității administrativ teritoriale face parte din categoria:
a. funcționarilor publici de conducere
b. funcționarilor publici de execuție
c. funcționarilor publici principali
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

115. Care este instituția care asigură organizarea formelor de pregătire și instruire a persoanelor care doresc să acceadă într-o funcție publică de manager public:
a. Comisia pentru manageri publici
b. Institutul Național de Administrație
c. Agenția națională a Funcționarilor Publici
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

116. Regula generală stabilită de lege pentru ocuparea unei funcții publice vacante, este că aceasta se poate realiza prin:
a. redistribuire și transfer
b. promovare, repartiție și transfer
c. promovare, transfer, redistribuire și concurs
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

117. Procedura prin care funcționarul public urmează să desfășoare activitatea în afara corpului său în interesul instituției publice, pe o perioadă de cel mult 6 luni se numește:
a. delegare
b. detașare
c. transfer
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

118. Modalitatea de schimbare definitivă a exercitării funcției publice la un alt corp ori la o altă autoritate sau instituție publică pentru care sunt îndeplinite condițiile specifice prevăzute în fișa postului se numește:
a. detașare
b. transfer
c. delegare
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

119. Transferul funcționarului public se poate face:
a. în interesul serviciului sau la cerere
b. numai în interesul serviciului
c. numai la cerere
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

120. Atunci când încheierea carierei funcționarului public este făcută prin acordul părților ea se numește:
a. destituire
b. demisie
c. eliberare din funcție
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

121. Dreptul la asociere sindicală este garantat:
a. tuturor funcționarilor publici, fără nici o excepție
b. numai înalților funcționari
c. tuturor funcționarilor publici, cu excepția înalților funcționari și a altor categorii de funcționari publici expres prevăzute de lege
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

122. Totalitatea mijloacelor bănești necesare realizării obiectivelor economice și sociale într-un interval de timp determinat reprezintă:
a. resursele materiale
b. resursele financiare
c. resursele umane
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

123. Știința administrației:
a. este una și aceeași cu dreptul administrativ
b. nu are nici o legătură cu dreptul administrativ
c. studiază fenomenul administrativ în toată complexitatea lui
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

124. În ceea ce privește obiectul de studiu știința administrației are:
a. un obiect identic cu cel al dreptului administrativ
b. are un obiect propriu de cercetare
c. nu are obiect propriu de cercetare
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: B

125. Definiti termenul de organizare, in sens etimologic.
a) in sens etimologic, termenul organizare inseamna a actiona metodic pentru asigurarea desfasurarii eficiente a unei activitati;
b) in sens etimologic, termenul organizare inseamna oranduire, aranjament, constructie;
c) are semnificatia de mod de organizare intern, de alcatuire a unui corp sau a unui sistem.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

126. Definiti notiunea de organizare a administratiei publice.
a) aceasta reprezinta un ansamblu de procese prin care se delimiteaza elementele componente ale sistemului, se precizeaza sarcinile si competentele care revin componentelor acestuia, precum si relatiile care se stabilesc intre ele in cadrul si in afara sistemului;
b) inseamna o activitate morfologica din corpul unei fiinte vii care indeplineste una sau mai multe functii;
c) este un sistem de organizare sociala bazat pe relatii care exista intre oamenii care realizeaza o activitate specifica.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: A

127. Definiti notiunea de structura administrativa.
a) prin aceasta notiune se poate intelege modul, ordinea si pozitia elementelor care compun un organ al administratiei publice;
b) inseamna o activitate morfologica din corpul unei fiinte vii care indeplineste una sau mai multe functii;
c) aceasta reprezinta un ansamblu de procese prin care se delimiteaza elementele componente ale sistemului, se precizeaza sarcinile si competentele care revin componentelor acestuia, precum si relatiile care se stabilesc intre ele in cadrul si in afara sistemului.
a. A
b. B
c. C
CORECTARE: A

128. Ce reprezinta organizarea in administratia publica?
a) o notiune abstracta ce nu poate fi definita;
b) pentru stiinta administratiei, termenul de structura este egal cu cel de organizare, in masura in care prin organizare se intelege constituirea unui organ al administratiei din diferite elemente si tocmai din acest motiv, cele doua notiuni se folosesc uneori impreună: structura organizatorica (organigrama) pentru a desemna alcatuirea unui organ (autoritate) sau institutie a administratiei publice;
c) aceasta reprezinta modul, ordinea si pozitia elementelor care compun un organ al administratiei publice.
a. A
b. B
c. C
CORECTARE: B

129. Ce este structura administrativa?
a) aceasta reprezinta un ansamblu de procese prin care se delimiteaza elementele componente ale sistemului, se precizeaza sarcinile si competentele care revin componentelor acestuia, precum si relatiile care se stabilesc intre ele in cadrul si in afara sistemului;
b) inseamna o activitate morfologica din corpul unei fiinte vii care indeplineste una sau mai multe functii;
c) prin structura administrativa se poate intelege modul, ordinea si pozitia elementelor care compun un organ al administratiei publice.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C

130. Ce este structura lineara sau ierarhica?
a) este structura prin intermediul careia se creeaza posibilitatea pentru colectivitatile locale de a participa la gestiunea problemelor specifice unitatii administrativ-teritoriale respective;
b) este structura care presupune organizarea administratiei publice pe niveluri ierarhice, pe categorii de autoritati sau institutii publice in functie de domeniul in care isi desfasoara activitatea;
c) aceasta consta in organizarea sistemului administrativ, in raport cu teritoriul pe care isi desfasoara activitatea si isi exercita competenta, organul administratiei publice.
a. a
b. b
c. c
CORECTARE: C
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Vin Iun 05, 2009 2:28 pm

Pierd foarte mult timp asa.......
Cum de m-a lasat sa postez cate 50 si acu nu ma mai lasa?
Cum pot atasa fisiere?...
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Vin Iun 05, 2009 2:36 pm

Pierd cam mult timp cu postatul!!
Aveti alta solutie de atasat mai repede?
Spuneti-mi va rog? Am raspunsurile la toate ex. si daca le postez pe bucatele le termin la.............
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Sam Iun 06, 2009 2:43 pm

131. Ce este structura functionala?
a) aceasta consta in organizarea sistemului administrativ, in raport cu teritoriul pe care isi desfasoara activitatea si isi exercită competenta, organul administratiei publice;
b) este structura care presupune organizarea administratiei publice pe niveluri ierarhice, pe categorii de autoritati sau institutii publice in functie de domeniul in care isi desfasoara activitatea;
c) este structura prin intermediul careia se creează posibilitatea pentru colectivitatile locale de a participa la gestiunea problemelor specifice unitatii administrativ-teritoriale respective.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

132. Ce este structura mixta sau ierarhic functionala?
a) este structura prin intermediul careia se creează posibilitatea pentru colectivitatile locale de a participa la gestiunea problemelor specifice unitatii administrativ-teritoriale respective;
b) este structura administratiei publice ce are la baza doua criterii: criteriul teritorial, caruia ii corespunde o structura ierarhica si criteriul competentei materiale sau cel functional, acestuia ii corespunde structura functionala;
c) este structura care presupune organizarea administratiei publice pe niveluri ierarhice, pe categorii de autoritati sau institutii publice in functie de domeniul in care isi desfasoara activitatea.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

133. Conform actualei organizari a administratiei publice prevazute de Constitutia Romaniei, din ce categorie de organe sau autoritati fac parte Presedintele Romaniei si Guvernul?
a) din categoria organelor supreme ale administratiei publice;
b) din categoria oganelor administratiei publice centrale de specialitate;
c) din categoria autoritatilor administrative centrale autonome.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

134. Din ce categorie de organe fac parte consiliile locale si consiliile judetene, conform actualei organizari a administratiei publice prevazute de Constitutia Romaniei?
a) din categoria autoritatilor executive;
b) din categoria autoritatilor autonome locale deliberative;
c) din categoria oganelor administratiei publice centrale de specialitate.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

135. Precizati din ce categorie de autoritati sau organe fac parte ministerele, conform actualei organizari a administratiei publice prevazute de Constitutia Romaniei.
a) din categoria organismelor prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local sau judetean;
b) din categoria serviciilor publice deconcentrate;
c) din categoria oganelor administratiei publice centrale de specialitate.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

136. Serviciul Roman de Informatii din ce categorie de organe sau autoritati face parte conform actualei organizari a administratiei publice prevazute de Constitutia Romaniei?
a) din categoria serviciilor publice deconcentrate;
b) din categoria oganelor administratiei publice centrale de specialitate;
c) din categoria autoritatilor administrative centrale autonome.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

137. Precizati din ce categorie de autoritati fac parte primarii.
a) din categoria oganelor administratiei publice centrale de specialitate;
b) din categoria autoritatilor executive;
c) din categoria autoritatilor autonome locale deliberative.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

138. Cum se clasifica organele administratiei publice dupa criteriul – modul de formare?
a) organe cu conducere unipersonala si organe cu conducere colegiala;
b) organe unipersonale si organe colegiale;
c) organe de decizie si de executie.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

139. Cum se clasifica organele administratiei publice dupa natura lor?
a) organe colegiale si organe individuale;
b) organe de decizie si de executie;
c) organe de sinteza, de coordonare si de control.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

140. Cum se clasifica organele administratiei publice dupa criteriul – competentei teritoriale?
a) organe de ramura si organe de domeniu;
b) organe centrale si organe locale;
c) organe de sinteza, de coordonare si de control.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

141. Cum se clasifica organele administratiei publice dupa criteriul – competentei materiale?
a) organe cu competenta generala si organe cu competenta speciala;
b) organe centrale si organe locale;
c) organe de sinteza, de coordonare si de control.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

142. Precizati cum se clasifica organele administratiei publice dupa modul lor de conducere.
a) autoritati de administratie activa, nejurisdictionala, si autoritati administrative jurisdictionale;
b) organe cu conducere unipersonala si organe cu conducere colegiala;
c) organe cu competenta generala si organe cu competenta speciala.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

143. Precizati cum se clasifica organele administratiei publice dupa natura activității desfășurate.
a) organe permanente si organe temporare;
b) autoritati de administratie activa, nejurisdictionala, si autoritati administrative jurisdictionale;
c) organe cu competenta generala si organe cu competenta speciala.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

144. Precizati cum se clasifica organele administratiei publice dupa modul de exercitare a competenței.
a) organe permanente si organe temporare;
b) organe superioare ierarhic si organe inferioare ierarhic;
c) organe cu competenta proprie sau exclusiva si organe cu competenta delegata sau incredintata.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

145. Cum se defineste nivelul ierarhic?
a) se defineste ca fiind ansamblul componentelor structurii plasate pe linii orizontale, la aceeasi distanta ierarhica fata de managementul de varf al administratiei publice;
b) reprezinta numarul persoanelor conduse nemijlocit de către un functionar public cu functie de conducere, ales sau permanent;
c) este definit prin ansamblul persoanelor care desfasoara activitati relativ omogene care solicita cunostinte specializate de un anumit tip, precum si un ansamblu de metode si tehnici adecvate, situate intr-un anumit spatiu si subordonate nemijlocit unui singur functionar public cu functie de conducere.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

146. Ce este ponderea ierarhica?
a) reprezinta numarul persoanelor conduse nemijlocit de catre un functionar public cu functie de conducere, ales sau permanent, iar marirea ei depinde de numarul de niveluri ierarhice cu care se afla in raport invers proporțional;
b) este alcatuit din ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor desemnate, pe anumite perioade de timp unor functionari publici permanenti numiti si/sau alesi;
c) constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere a autoritatii si responsabilitatii.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

147. Ce este compartimentul, ca si componenta a structurii organizatorice a sistemului administrativ?
a) este definit prin ansamblul persoanelor care desfasoara activitati relativ omogene care solicita cunostinte specializate de un anumit tip, precum si un ansamblu de metode si tehnici adecvate, situate intr-un anumit spatiu si subordonate nemijlocit unui singur functionar public cu functie de conducere;
b) reprezinta numarul persoanelor conduse nemijlocit de catre un functionar public cu functie de conducere, ales sau permanent, iar marirea ei depinde de numarul de niveluri ierarhice cu care se afla in raport invers proporțional;
c) reprezinta numarul persoanelor conduse nemijlocit de catre un functionar public cu functie de conducere, ales sau permanent.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

148. Ce este postul, ca si componenta a structurii organizatorice a sistemului administrativ?
a) reprezinta numarul persoanelor conduse nemijlocit de catre un functionar public cu functie de conducere, ales sau permanent;
b) constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere a autoritatii si responsabilitatii;
c) este alcatuit din ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor desemnate, pe anumite perioade de timp unor functionari publici permanenti numiti si/sau alesi.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

149. Ce este functia, ca si componenta a structurii organizatorice a sistemului administrativ?
a) constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere a autoritatii si responsabilitatii;
b) este alcatuit din ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor desemnate, pe anumite perioade de timp unor functionari publici permanenti numiti si/sau alesi;
c) se organizeaza pentru indeplinirea unei activitati omogene care impune o delimitare organizatorica minimala distincta.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

150. Ce este biroul, ca si componenta a structurii organizatorice a sistemului administrativ?
a) se organizeaza pentru indeplinirea unor activitati omogene sau pentru mai multe activitati complementare pentru care se cere o conducere unitara ;
b) constituie factorul de generalizare a unor posturi asemanatoare din punctul de vedere al ariei de cuprindere a autoritatii si responsabilitatii;
c) se organizeaza pentru indeplinirea unei activitati omogene care impune o delimitare organizatorica minimala distincta.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

151. Ce este zona de aparare civila, ca si componenta a administratiei publice locale din Franta?
a) este un esalon specializat derogatoriu care indeplineste trei misiuni: elaborarea de masuri non-militare de aparare si cooperare cu autoritatile militare; coordonarea mijloacelor de securitate civila in zona; administrarea unui anumit numar de mijloace ale politiei nationale si de mijloace de transmisie ale ministerului de interne;
b) aceasta reprezinta esalonul de drept comun desemnat sa conduca politica guvernamentala, iar administrarea acestuia este facuta de catre un Consiliu general care este ales pentru o perioada de 6 ani, prin sufragiu direct si universal;
c) aceasta reprezinta un esalon specializat in administratia de „proximitate”, la varful caruia se afla sub-prefectul, acesta fiind subordonat ierarhic.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

152. Ce este regiunea, ca si componenta a administratiei publice locale din Franta?
a) este o unitate administrativa din Franta;
b) este un esalon specializat derogatoriu care indeplinește trei misiuni: elaborarea de masuri non-militare de aparare si cooperare cu autoritatile militare; coordonarea mijloacelor de securitate civila in zona; administrarea unui anumit numar de mijloace ale politiei nationale si de mijloace de transmisie ale ministerului de interne;
c) aceasta reprezinta un esalon specializat in administratia de „proximitate”, la varful caruia se afla sub-prefectul, acesta fiind subordonat ierarhic.
a. a
b. b
c. c
ANS: A
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Sam Iun 06, 2009 2:47 pm

153. Ce este arondismentul, ca si componenta a administratiei publice locale din Franta?
a) este un esalon specializat derogatoriu care indeplinește trei misiuni: elaborarea de masuri non-militare de aparare si cooperare cu autoritatile militare; coordonarea mijloacelor de securitate civila in zona; administrarea unui anumit numar de mijloace ale politiei nationale si de mijloace de transmisie ale ministerului de interne;
b) este un esalon specializat derogatoriu care indeplinește trei misiuni: elaborarea de masuri non-militare de aparare si cooperare cu autoritatile militare; coordonarea mijloacelor de securitate civila in zona; administrarea unui anumit numar de mijloace ale politiei nationale si de mijloace de transmisie ale ministerului de interne;
c) aceasta reprezinta un esalon specializat in administratia de „proximitate”, la varful caruia se afla sub-prefectul, acesta fiind subordonat ierarhic.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

154. De catre cine este reprezentata in Anglia, administratia centrala?
a) Stat;
b) Coroana;
c) Parlament.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

155. De catre cine a fost data, organizarea administrativa in Germania?
a) este data de structura federala a statului, iar legea federala regleaza repartizarea jurisdictiei administrative intre autoritatile federale si landuri;
b) este data de structura administratiei publice locale;
c) este data de reorganizarea structurilor federale.
a. a
b. b
c. c
ANS: A


156. Ce fel de competenta li se acorda comunelor, ca si autoritate publica teritoriala, in Franta?
a) comunelor li se acorda o competenta speciala;
b) comunelor li se acorda o competenta generala;
c) comunelor li se acorda atat o competenta generala, cat si una speciala.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

157. De catre cine este condusa administratia centrala, in Franta?
a) este condusa de catre presedintele republicii si primul-ministru;
b) este condusa de catre presedintele republicii si parlamentul tarii;
c) este condusa de catre primul-ministru si ceilalti membrii ai cabinetului.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

158. Cine este reprezentantul legal al administrației centrale, in Anglia?
a) Coroana;
b) Parlementul;
c) Statul.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

159. De catre cine sunt imputerniciti ministrii in Anglia?
a) ministrii sunt imputerniciti direct de catre parlament, dar chiar si atunci ei actioneaza tot ca slujitori ai Coroanei;
b) ministrii sunt imputerniciti direct de catre parlament si atunci ei actionează in numele acestuia;
c) ministrii sunt imputerniciți direct de catre Coroana.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

160. Care este prima etapa a organizarii oricarei actiuni administrative ?
a) etapa de informare si analiza;
b) etapa de informare;
c) etapa de analiza.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

161. Care este a doua etapa a organizarii oricarei actiuni administrative?
a) etapa de studiu;
b) etapa de informare si analiza;
c) etapa de informare.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

162. Care este a treia etapa a organizarii oricarei actiuni administrative ?
a) etapa de informare si analiza;
b) etapa de sinteza;
c) etapa de analiză.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

163. Care este metoda prin care se pot strange informatiile de la functionarii administratiei publice din organul administrativ care constituie obiectul cercetarii?
a) metoda investigatiei;
b) metoda interviului;
c) metoda informarii si analizei.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

164. Indicati metoda utilizata in etapa de studiu al materialului informativ pentru a evidenția aspectele deficitare ale organizării.
a) metoda de analiza;
b) metoda de informare si analiza;
c) metoda critic.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

165. Indicati metoda utilizata in etapa de sinteza al materialului informativ pentru a evidentia aspectele deficitare ale organizarii.
a) metoda sintezei;
b) metoda de informare si analiza ;
c) metoda critica.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

166. Precizati care este prima etapa pe care trebuie sa o parcurga orice proces de rationalizare a muncii administrative.
a) etapa care porneste de la formularea problemei pana la examinarea ei;
b) etapa de informare asupra problemei;
c) etapa de culegere a informatiilor legate de problematica aflata in analiza.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

167. Precizati care este a doua etapa pe care trebuie sa o parcurga orice proces de rationalizare a muncii administrative.
a) etapa care porneste de la formularea problemei pana la examinarea ei;
b) etapa care se deruleaza de la examinarea problemei pana la elaborarea propunerilor;
c) etapa de culegere a informatiilor legate de problematica aflata in analiza.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

168. Precizati care este a treia etapa pe care trebuie sa o parcurga orice proces de rationalizare a muncii administrative.
a) etapa care porneste de la formularea problemei pana la examinarea ei;
b) etapa care incepe cu elaborarea propunerilor si se termina cu materializarea lor;
c) etapa de culegere a informatiilor legate de problematica aflata in analiza.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

169. Indicati in ce consta Legea lui Parkinson.
a) cresterea numarului de functionari este guvernata de o lege in care nu intervine factorul volum de munca;
b) cresterea numarului de functionari este guvernata de o lege in care intervine factorul volum de munca;
c) cresterea numarului de functionari este guvernata de o lege factorul volum de munca este indiferent.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

170. Cati participanti reuneste o grupa pentru organizarea unei sedinte de „Brainstorming”?
a) 10-15 participanti;
b) 5-16 participanti;
c) 10-20 participanti.

a. a
b. b
c. c
ANS: B
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Sam Iun 06, 2009 2:47 pm

171. La ce interval de timp este limitata o sedinta „Brainstorming”?
a) o ora;
b) 2 ore;
c) o jumatate de ora.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

172. Care sunt regulile metodei „Brainstorming”?
a) participantii isi exprima parerile oricat de indraznete ar parea ele la inceput, observatiile critice nu sunt admise in timpul sedintei, conducatorul colectivului indeamna in permanenta la o gandire nelimitata;
b) conducatorul colectivului indeamna in permanenta la o gandire nelimitata;
c) participantii isi exprima parerile oricat de indraznete ar parea ele la inceput.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

173. Ce urmareste metoda sinectica?
a) simularea unui proces creator;
b) precizeaza o problema in scopul gasirii unor informatii;
c) infiltrarea structurii unei probleme in subconstientul participantilor.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

174. In ce consta metoda incidentului?
a) prezentarea unor probleme in fata celor ce urmeaza a lua o decizie si care nu sunt in prealabil inarmati cu toate informatiile necesare, incat sunt determinati sa se documenteze;
b) identificarea unor probleme, analiza celor constatate si luarea unei decizii;
c) documentarea in vederea luarii unor solutii adecvate problemelor puse in discutie.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

175. Care sunt metodele de simulare folosite in activitatea autoritătilor administratiei publice?
a) metoda scenariilor si metoda jocurilor de intreprindere;
b) metoda „Brainstorming”;
c) metoda incidentului si metoda sinectica.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

176. Precizati premisele necesare in aplicarea conducerii pe baza de exceptie.
a) conducerea trebuie sa fie dispusa sa delege sarcini si sa dispuna in cadrul unitatii de un sistem informational sigur;
b) conducerea trebuie sa fie dispusa sa delege sarcini, compentente si raspunderi;
c) conducerea trebuie sa dispuna de un sistem informational sigur.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

177. Care sunt metodele prin intermediul carora se determina structura zilei de munca a unui cadru de conducere?
a) metoda informarii si analizei;
b) metoda observarilor instantanee;
c) metoda observarilor directe de catre seful ierarhic superior.
a. a
b. b
c. c
ANS: B



178. Precizati care sunt metodele prin intermediul carora se determina structura zilei de munca a unui cadru de conducere.
a) metoda informarii si analizei;
b) metoda autofotografierii zilei de munca si metoda fotografierii acesteia;
c) metoda observarilor directe de catre seful ierarhic superior.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

179. Ce etape trebuie sa cuprinda planificarea muncii cadrelor de conducere ?
a) planificarea de perspectiva, planificarea curenta, programul de lucru in detaliu;
b) planificarea de perspectiva a tuturor obiectivelor;
c) detalierea programului de lucru al angajatilor in detaliu.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

180. Cum este definita arhiva?
a) este cea care consemneaza in documente, date cu privire la statutul civil al unei persoane, de la nasterea si pana la decesul acesteia, documente cum ar fi: acte de nastere, acte de casatorie, divortul, acte de deces, salarizarea, perfectionarea profesionala si multe altele;
b) este disciplina carea are ca domeniu de cercetare izvoarele scrise pe suporti friabili (usor de sfaramat) si pe baza carora se efectueaza cercetari fundamentale si aplicative in vederea stabilirii solutiilor optime de selectionare, ordonare, inventariere, consevare si valorificare a documentelor;
c) disciplina care se ocupa cu studiul informatiilor, a datelor cuprinse in documente, in publicatii, elaborand apoi mijloacele de cercetare eficiente, de prelucrare analitica-sintetica, de regasire a datelor si de transmitere a lor cat mai bine la beneficiar.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

181. Cum este definita arhivistica?
a) este disciplina care se ocupa cu studiul informatiilor, a datelor cuprinse in documente, in publicații, elaborand apoi mijloacele de cercetare eficiente, de prelucrare analitica-sintetica, de regasire a datelor si de transmitere a lor cat mai bine la beneficiar;

b) este disciplina care are ca domeniu de cercetare izvoarele scrise pe suporti friabili (usor de sfaramat) si pe baza carora se efectueaza cercetari fundamentale si aplicative in vederea stabilirii solutiilor optime de selectionare, ordonare, inventariere, consevare si valorificare a documentelor;
c) este cea care consemnează in documente, date cu privire la statutul civil al unei persoane, de la nasterea si pana la decesul acesteia, documente cum ar fi: acte de nastere, acte de casatorie, divortul, acte de deces, salarizarea, perfectionarea profesionala si multe altele.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

182. Ce este informarea documentara?
a) este cea care consemneaza in documente, date cu privire la statutul civil al unei persoane, de la nasterea si pana la decesul acesteia, documente cum ar fi: acte de nastere, acte de casatorie, divortul, acte de deces, salarizarea, perfectionarea profesională si multe altele;
b) este disciplina care are ca domeniu de cercetare izvoarele scrise pe suporti friabili (usor de sfaramat) si pe baza carora se efectueaza cercetari fundamentale si aplicative in vederea stabilirii solutiilor optime de selectionare, ordonare, inventariere, consevare si valorificare a documentelor;
c) disciplina care se ocupa cu studiul informatiilor, a datelor cuprinse in documente, in publicatii, elaborand apoi mijloacele de cercetare eficiente, de prelucrare analitica-sintetica, de regasire a datelor si de transmitere a lor cat mai bine la beneficiar.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

183. Definiti documentul din punct de vedere arhivistic.
a) acesta este definit ca fiind orice sursa „pe suporti friabili (usor de sfaramat), realizata cu ajutorul grafiei, fotografiei, inregistrarilor sonore, cinematografice sau a altor imagini, care prezinta interes pentru cunoasterea istorica”;
b) este un text scris sau tiparit, inscriptie sau orice alta marturie care serveste la cunoasterea unui fapt real, din prezent sau din trecut, redactata intr-o forma clara si avand unitate de continut si inteles de sine statator;
c) reprezinta un obiect purtator de date, informatii sau cunostinte detasabile de suportul material respectiv.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

184. Ce se intelege prin documentare?
a) se intelege o infomare cu ajutorul documentelor si a inscrisurilor si totodata, prin aceasta, intr-un sens larg se intelege orice activitate de informare sau cunoastere;
b) numai o informare cu ajutorul documentelor si a inscrisurilor;
c) numai orice activitate de informare sau cunoastere.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

185. Ce este documentarea administrativa?
a) numai o informare cu ajutorul documentelor si a inscrisurilor;
b) activitatea de informare desfasurata de un organ executiv, de regula, prin intermediul documentelor administrative ;
c) orice activitate de informare sau cunoastere.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

186. Ce sunt arhivele?
a) reprezinta grupuri mari de documente ce au o larga diversitate, atat in ceea ce priveste informatia, cat si suportul pe care sunt realizate acestea, iar documentele se afla grupate in fonduri si colectii;
b) reprezinta „totalitatea documentelor create in decursul vremii de organele de stat, de alte organizatii sau de persoanele fizice care au indeplinit functii sau misiuni de raspundere in stat sau au avut un rol deosebit de important in viata politica, sociala, economica, stiintifica, culturala sau artistica a tarii, care constituie izvor de cunoastere a istoriei patriei, a dezvoltarii politice, economice, sociale si culturale a tarii”;

c) reprezinta un ansamblu de documente a caror adunare laolalta s-a facut prin alegere sau din intamplare; sunt documente care au fost grupate de o organizatie, de o familie sau de o persoana fizica conform unui anumit criteriu (tematic, cronologic, particularitati externe, lingvistic) fara a se tine cont de provenienta lor.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

187. Ce este fondul arhivistic?
a) reprezinta grupuri mari de documente ce au o larga diversitate, atat in ceea ce priveste informatia, cat si suportul pe care sunt realizate acestea, iar documentele se afla grupate in fonduri si colectii;
b) reprezinta un ansamblu de documente a caror adunare laolalta s-a facut prin alegere sau din intamplare; sunt documente care au fost grupate de o organizatie, de o familie sau de o persoana fizica conform unui anumit criteriu (tematic, cronologic, particularitati externe, lingvistic) fara a se tine cont de provenienta lor;
c) reprezinta „totalitatea documentelor create in decursul vremii de organele de stat, de alte organizatii sau de persoanele fizice care au indeplinit functii sau misiuni de raspundere in stat sau au avut un rol deosebit de important in viata politica, sociala, economica, stiintifica, culturala sau artistica a tarii, care constituie izvor de cunoastere a istoriei patriei, a dezvoltarii politice, economice, sociale si culturale a tarii”.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

188. Ce este colecția arhivistica?
a) reprezinta grupuri mari de documente ce au o larga diversitate, atat in ceea ce priveste informatia, cat si suportul pe care sunt realizate acestea, iar documentele se afla grupate in fonduri si colectii;
b) reprezinta un ansamblu de documente a caror adunare laolalta s-a facut prin alegere sau din intamplare; sunt documente care au fost grupate de o organizatie, de o familie sau de o persoana fizica conform unui anumit criteriu (tematic, cronologic, particularitati externe, lingvistic) fara a se tine cont de provenienta lor;
c) reprezinta „totalitatea documentelor create in decursul vremii de organele de stat, de alte organizatii sau de persoanele fizice care au indeplinit functii sau misiuni de raspundere in stat sau au avut un rol deosebit de important in viata politica, sociala, economica, stiintifica, culturala sau artistica a tarii, care constituie izvor de cunoastere a istoriei patriei, a dezvoltarii politice, economice, sociale si culturale a tarii”.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

189. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul – detinerea arhivelor?
a) arhive detinute de organizatiile creatoare de arhiva, arhive ale Arhivelor Nationale, arhive detinute de alte organizatii si persoane particulare;
b) arhive curente, arhive de depozit, arhive istorice;
c) arhive feudale, arhive moderne, arhive capitaliste, arhive socialiste.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

190. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul – etapele procesului de formare?
a) arhive feudale, arhive moderne, arhive capitaliste, arhive socialiste;
b) arhive centrale, arhive administrative, arhive economice ;
c) arhive curente, arhive de depozit, arhive istorice.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

191. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul – oranduirea sociala?
a) arhive militare, arhive sanitare, arhive economice ;
b) arhive centrale, arhive administrative, arhive economice ;
c) arhive feudale, arhive moderne, arhive capitaliste, arhive socialiste.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

192. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul - etapele istoriei arhivelor?
a) arhiva la destinatar, arhiva la emitent, arhiva de registru, arhiva de secretariat sau administrativa;
b) arhive centrale, arhive administrative, arhive economice ;
c) arhive detinute de organizatiile creatoare de arhiva, arhive ale Arhivelor Nationale, arhive detinute de alte organizatii si persoane particulare.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

193. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul – creatorii arhivelor?
a) arhive centrale, arhive administrative, arhive economice ;
b) arhive detinute de organizatiile creatoare de arhiva, arhive ale Arhivelor Nationale, arhive detinute de alte organizatii si persoane particulare;
c) arhive feudale, arhive moderne, arhive capitaliste, arhive socialiste.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

194. Cum se clasifica arhivele dupa criteriul – modul de percepere de catre om?
a) arhiva la destinatar, arhiva la emitent, arhiva de registru, arhiva de secretariat sau administrativa;
b) arhive vizuale, arhive sonore, arhive audio-vizuale sau arhive electronice;
c) arhive militare, arhive sanitare, arhive economice.
a. a
b. b
c. c
ANS: B
195. De catre cine sunt create arhivele centrale?
a) de institutiile de conducere din stat;
b) de prefecturi, consilii locale/consilii judetene;
c) de tribunale, curti cu juri, instante judecătoresti.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

196. De catre cine sunt create arhivele administrative?
a) de institutii de cultura, Ateneul Roman, biblioteci, muzee;
b) de prefecturi, consilii locale/consilii judetene;
c) de scoli, licee, universitati.
a. a
b. b
c. c
ANS: B
197. De catre cine sunt create arhivele judecaroresti sau judiciare?
a) de institutiile de conducere din stat;
b) de tribunale, curti cu juri, instante judecătoresti;
c) de tribunale, curti cu juri, instante judecătoresti.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

198. Precizati de catre cine sunt create arhivele de invatamant.
a) de institutiile de conducere din stat;
b) de institutii de cultura, Ateneul Roman, biblioteci, muzee;
c) de scoli, licee, universitati.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

199. Precizati de catre cine sunt create arhivele culturale.
a) de institutii de cultura, Ateneul Roman, biblioteci, muzee;
b) de tribunale, curti cu juri, instante judecătoresti,
c) de institutiile de conducere din stat.
a. a
b. b
c. c
ANS: A
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  andreima la data de Sam Iun 06, 2009 2:51 pm

200. In ce consta sistemul cu registru (de intrare-iesire), ca sistem de baza al evidentei circulatiei documentelor?
a) este sistemul caracterizat prin inscrierea corespondentei primite intr-un registru special care contine o serie de rubrici vizand numar de inregistrare, data inregistrarii, numarul si data avute de document, de la cine provine acesta, continutul sau, structura interna careia i s-a repartizat, data iesirii sau expedierii lui, modul rezolvarii, catre cine se expediaza, eventual numarul de inregistrare a documentului la care se conexeaza, indicativul dosarului, observatii;
b) acesta se caracterizeaza prin procedeul marcarii documentelor cu un numar si data de intrare, urmate de aplicarea unei serii de cifre si litere care exprima codificarea acestuia dupa continutul sau si structura interna careia ii revine spre solutionare;

c) reprezinta o imbinare a sistemului cu registru si a celui fara registru si poate avea mai multe variante.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

201. Prin ce se caracterizeaza sistemul fara registru, ca sistem de baza al evidentei circulatiei documentelor?
a) acesta se caracterizeaza prin procedeul marcarii documentelor cu un numar si data de intrare, urmate de aplicarea unei serii de cifre si litere care exprima codificarea acestuia dupa continutul sau si structura interna careia ii revine spre solutionare;
b) este sistemul caracterizat prin inscrierea corespondentei primite intr-un registru special care contine o serie de rubrici vizand numar de inregistrare, data inregistrarii, numarul si data avute de document, de la cine provine acesta, continutul sau, structura interna careia i s-a repartizat, data iesirii sau expedierii lui, modul rezolvarii, catre cine se expediaza, eventual numarul de inregistrare a documentului la care se conexeaza, indicativul dosarului, observatii;
c) reprezinta o imbinare a sistemului cu registru si a celui fara registru si poate avea mai multe variante.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

202. Precizati in ce consta sistemul mixt, ca sistem de baza al evidentei circulatiei documentelor.
a) este sistemul caracterizat prin inscrierea corespondentei primite intr-un registru special care contine o serie de rubrici vizand numar de inregistrare, data inregistrarii, numarul si data avute de document, de la cine provine acesta, continutul sau, structura interna careia i s-a repartizat, data iesirii sau expedierii lui, modul rezolvarii, catre cine se expediaza, eventual numarul de inregistrare a documentului la care se conexeaza, indicativul dosarului, observatii;
b) reprezinta o imbinare a sistemului cu registru si a celui fara registru si poate avea mai multe variante;
c) acesta se caracterizeaza prin procedeul marcarii documentelor cu un numar si data de intrare, urmate de aplicarea unei serii de cifre si litere care exprima codificarea acestuia dupa continutul sau si structura interna careia ii revine spre solutionare.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

203. Pentru ce perioada de timp se pastreaza documentele de importanta istorica?
a) pe timp nelimitat ;
b) in termenul indicat de lege ;
c) numai in anumite termene, special prevazute de lege.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

204. Unde se pastreaza documentele pana la predarea lor Arhivelor Nationale sau pana la distrugerea lor?
a) in Arhiva Nationala ;
b) in arhiva institutiilor publice ;
c) in arhiva proprie.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

205. Care este legea prin care este organizata activitatea de colectare, pastrare si utilizare a documentelor?
a) o anumita prevedere constitutionala ;
b) Legea Arhivelor Nationale, nr.16/1996 ;
c) anumite dispozitii din Codul Civil.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

206. Ce obligatie importanta au detinatorii de documente, cu privire la solicitant, in ceea ce priveste situatiile si drepturile acestuia?
a) obligația sa elibereze certificate, in cazul in care ele se refera la situatii si drepturi privind pe solicitant ;
b) sunt numai obligatii strict prevazute de lege ;
c) acestia nu au obligatii speciale.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

207. Ce este nomenclatorul dosarelor?
a) el este un tabel sistematic in care sunt desfasurate, structura schemei de organizare a creatorului unitatii arhivistice (dosare, registre, condici, cartoteci si altele), concepute pe probleme si termene de pastrare;
b) este o operatiune de luare in evidenta a unitatilor arhivistice, in urma careia rezulta inventarul fondului sau colectiei ;
c) este operatiunea de ordonare a documentelor in dosar, in ordine cronologica sau in cazuri speciale, dupa alte criterii.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

208. Ce este inventarierea?
a) el este un tabel sistematic in care sunt desfasurate, structura schemei de organizare a creatorului unitatii arhivistice (dosare, registre, condici, cartoteci si altele), concepute pe probleme si termene de pastrare;
b) este o operatiune de luare in evidenta a unitatilor arhivistice, in urma careia rezulta inventarul fondului sau colectiei ;
c) este un element analitic care serveste atat l registratura, cat mai ales compartimentelor pentru repartizarea documentelor dupa rezolvare in dosare.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

209. In ce consta metoda directa a inventarierii dosarelor?
a) prin aceasta metoda, inventarierea se efectueaza direct, cu documentele, datele se inscriu pe coperta dosarului si de aici in inventare;
b) prin aceasta metoda inventarierea se executa pe baza fiselor ;
c) prin aceasta metoda, inventarierea se efectueaza atat direct, cu documentele, cat si pe baza fiselor.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

210. In ce consta metoda indirecta a inventarierii dosarelor?
a) prin aceasta metoda, inventarierea se efectueaza atat direct, cu documentele, cat si pe baza fiselor;
b) prin aceasta metoda, inventarierea se efectueaza direct, cu documentele, datele se inscriu pe coperta dosarului si de aici in inventare;
c) prin aceasta metoda inventarierea se executa pe baza fiselor.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

211. Ce se intelege prin pastrarea documentelor sau pastrarea arhivei?
a) numai preocuparea pentru asigurarea existentei si integritatii documentelor ;
b) numai procesul de prelungire a vietii utile a documentelor de arhiva printr-un complex unitar de masuri tehnice si organizatorice ;
c) atat preocuparea pentru asigurarea existentei si integritatii documentelor, dar si procesul de prelungire a vietii utile a documentelor de arhiva printr-un complex unitar de masuri tehnice si organizatorice.
a. a
b. b
c. c
ANS: C

212. Ce fel de fapte constituie sustragerea, distrugerea, degradarea ori aducerea in stare de neintrebuintare a documentelor ce fac parte din Fondul Arhivistic National?
a) aceste fapte sunt infracțiuni si se pedepsesc conforn Codului Penal ;
b) aceste fapte sunt considerate contraventii ;
c) aceste fapte nu constituie infractiuni si ca atare, nu se pedepsesc.
a. a
b. b
c. c
ANS: A

213. In cate exemplare se incheie inventarul dosarelor cu privire la documentele cu termen de pastrare permanent?
a) in 3 exemplare ;
b) in 4 exemplare ;
c) in 2 exemplare.
a. a
b. b
c. c
ANS: B

214. In cate exemplare se incheie inventarele dosarelor cu privire la documentele cu termen de pastrare nepermanent?
a) in 4 exemplare ;
b) in 3 exemplare ;
c) in 5 exemplare.
a. a
b. b
c. c
ANS: B



215. Sunt principii generale folosite în știința administrației:
a.) organizarea unitară a administrației publice
b.) autonomia organizatorică
c.) adaptarea administrației trebuie să se raporteze la mediul în care își desfășoară activitatea
a. a
b. b
c. c
ANS: C

216. Administrația publică este obligată să satisfacă interesele................., apărarea societății și a ordinii publice, mergând până la a sacrifica interesele individuale.
a.) specifice
b.) generale
c.) politice
a. a
b. b
c. c
ANS: B


217. Principiul simplificării activității și structurii administrației se opune ........................ aparatului de stat, funcționării unor structuri paralele cu atribuții similare, birocrației inutile, soluțiilor complicate și formularisticii voluminoase.
a.) supradimensionării
b.) subdimensionarii
c.) subestimarii
a. a
b. b
c. c
ANS: A

218. Sunt principii de restricționare:
a) legalitatea
b) transparența
c) Participarea
a. a
b. b
c. c
ANS: A


219. Sunt principii proactive:
a.) Continuitatea
b.) Participarea
c.) Obiectivitatea
a. a
b. b
c. c
ANS: B

220. Administrația trebuie să fie organizată temeinic, pentru a răspunde exigențelor:
a.) politice
b.) Parlamentului
c.) cetățeanului
a. a
b. b
c. c
ANS: C

221. Știința administrației a fost caracterizată și ca o știință a principiilor raționale ale administrației, iar administrația publică este privită și ca știința.............. ..................., deoarece eficiența apare ca un deziderat, fundamental ce vizează îndeplinirea sarcinilor cu rezultate pozitive maxime, dar cu un consum minim de resurse.
a.) eficienței administrative
b.) eficienței manegeriale
c.) conducerii serviciilor publice
a. a
b. b
c. c
ANS: A

222. Administrația publică reprezintă ...................al societății, iar instituțiile publice sunt ansambluri concrete, capabile să soluționeze problemele legate de activitatea și structura lor.
a.) un sistem
b.) un subsistem
c.) un proces
a. a
b. b
c. c
ANS: B

223. Conform principiului de autonomie în organizare, instituțiile administrative beneficiază de autonomie ............... și sunt capabile să se autoregleze.
a.) totală
b.) specială
c.) relativă
a. a
b. b
c. c
ANS: B

224. Realizarea conducerii unitare în administrația centrală este compatibilă cu asigurarea ..................... locale în unitățile teritorial-administrative, care trebuie să satisfacă cerințele colectivităților locale, dar să nu contravină principiului unității.
a.) autonomiei
b.) conducerii
c.) tutelei administrative
a. a
b. b
c. c
ANS: A

225. Una din modalitățile cele mai simple, dar eficiente de a stimula funcționarii și a le îmbunătăți activitatea, constă în a-i aprecia și a-i premia. Conducătorul instituției publice obține de la funcționari rezultate superioare, în măsura în care el manifestă interes și pentru realizarea aspirațiilor:
a.) la nivel de instituție
b.) personale ale acestora
c.) obiective
a. a
b. b
c. c
ANS: B

226. Egalitatea, ca principiu de restricționare urmărește promovarea echității cu privire la accesul........................, atât din punct de vedere geografic, cât și din cel al diferitelor categorii de utilizatori:
a.) la serviciile publice
b.) la informații
c.) la funcții de conducere în guvern
a. a
b. b
c. c
ANS: A

227. Participarea, ca principiu proactiv, statuează concepția potrivit căreia:
a.) Eficacitatea se referă, în exclusivitate la îndeplinirea obiectivelor în condiții corespunzătoare bazate, fie pe maximizarea efectelor, fie pe minimizarea eforturilor.
b.) prestarea serviciilor trebuie să se realizeze (ținând cont de specificul fiecărui sector) de o manieră permanentă, regulată și neîntreruptă
c.) cetățeanul este în același timp “utilizator și proprietar” al serviciilor publice private, în calitatea sa de contribuabil.
a. a
b. b
c. c
ANS: C



Crying or Very sad confused
avatar
andreima

Numarul mesajelor : 76
Varsta : 48
Localizare : FOCSANI
Data de inscriere : 14/05/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: STIINȚA ADMINISTRAȚIEI SI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum